שב”ס: RFI/RFD – טכנולוגיה/מערכת/אמצעי לספירת אסירים בתא כליאה

07:57 27.02.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

הגוף המפרסם: שירות בתי-הסוהר (שב”ס) – ארגון כליאה ארצי

נושא המכרז: ספירת אסירים בתא כליאה – בקשה לקבלת  מידע ולביצוע הדגמה  Request for Information, RFI, + Request for Demonstration, RFD

מס’ המכרז: 36/2022

תאריך פרסום: 27 בפברואר 2022

מועד אחרון: 21 במארס 2022

הערות: בפנייה של השב”ס נאמר כי היא מיועדת “ליצרנים/חברות/מפתחים לקבלת מידע ולהדגמת יכולת של טכנולוגיה/מערכת/אמצעי לספירת אסירים בתא כליאה בהתאם למוגדר במסמך זה. מטרת בקשה זו הינה לקבל מידע ונתונים על טכנולוגיה/מערכת/אמצעי היכולים לתת מענה לצורך של שב”ס לספירת אסירים בתא כליאה ולבצע הדגמה ליכולות וזאת לצורך בחינת מידת הבשלות וההתאמה של המענה לצורכי/דרישות שב”ס ולגבש החלטה על המשך הפרויקט אם בכלל.

“[…] המערכת לא תפגע בפרטיות האסירים והשימוש היחיד שלה יהיה לספירת האסירים”.

עיקרי הצורך/דרישות:

+ הטכנולוגיה/מערכת/אמצעי שיוצע על ידי המשתתפים צריך לתת מענה לעיקרי הדרישות המפורטות להלן. ככל שהמענה שיוצע שונה מדרישות ספציפיות אבל המענה מתאים ליכולת הספירה של האסירים, אין בכך מלמנוע את הצגת המענה.

+ המשימה המרכזית של שירות בתי הסוהר הינה משמורת בטוחה של האסירים במתקני הכליאה ובעת ניוד האסירים מחוץ למתקנים ושהייתם מחוץ למתקני הכליאה.

+ המשימה המרכזית למשמורת בטוחה מתבצעת בעיקר באמצעות סוהרים שמבצעים בין היתר את תתי המשימות הבאות: פיקוח ויזואלי על האסירים; פיקוח על האסירים באמצעות מצלמות וחיישנים המותקנים מחוץ לתאי הכליאה; ספירת אסירים שגרתית בתאי הכליאה בזמנים שונים לאורך היממה ובזמנים אחרים מתוכננים ו/או על פי קרות אירועים.

+ פיקוח צמוד על אסירים בעלי סיכון אובדנות.

+ לשב”ס נדרשת יכולת טכנולוגית בעלת דיוק, אמינות וזמינות ברמה ביצועים גבוהה מאוד שתאפשר לשפר ולסייע באופן משמעותי במשימת משמורת בטוחה ולחסכון בכ”א ובעיקר לביצוע ספירה שקטה של אסירים בתא כליאה בכל תנאי הכליאה, בכל שעות היממה, בכל תנאי מזג אוויר והסביבה האופייניים לבית הסוהר, באמצעות מערכת/אמצעי קבוע שיותקן מחוץ או בתוך תא הכליאה ו/או אמצעי נישא להפעלה על ידי הסוהר.

+ ספירה שקטה, משמעותה ספירה שאיננה תלויה באסירים, ספירה שאיננה מורגשת על ידי האסירים, ספירה שאיננה מופרעת מהתנהגות האסירים וספירה שאיננה מפריעה לאסירים.

עיקרי הדרישות מהמערכת:

+ למערכת תהיה יכולת ספירה מדויקת של אסירים השוהים בתוך תא כליאה בכל זמן 7/24  בכל ימות השנה, בכל תנאי מזג אויר ובתנאי תאורה וסביבה הקיימים בתאי הכליאה;

+ המערכת בפעולה לא תגרום לכל הפרעה לאסירים ו/או להסחת דעת האסירים ו/או להתעוררות האסירים שישנים. ההפעלה תהיה שקטה;

+ המערכת תהיה ממוגנת בפני אפשרות פגיעה מכוונת ונדלית על ידי האסירים;

+ המערכת תהיה מוסתרת ככל שניתן ולא חשופה לעיני האסירים;

+ רמת הדיוק של המערכת בכל זמן ובכל מצב בו נמצאים האסירים בתא הכליאה תהיה 100%. אפשרי שעל מנת להשיג את הדיוק של 00%, זמן הספירה של כל תא יהיה עד 30  שניות. השאיפה הינה לזמן ספירה הקצר ביותר;

+ המערכת תאפשר ספירה של אסירים בתא כליאה בו שוהים עד 10 אסירים;

+ המערכת תהיה מוגנת מפני איומים של הונאה, זיוף , נטרול, שיבוש , ונדליזם;

+ המערכת תאפשר התממשקות למערכות שו”ב של שב”ס לצורך הצגת נתוני ותמונת ספירת האסירים בתאי הכליאה ולקבלת התרעות על חריגה בספירה והתרעות על תקלות במערכת;

+ המערכת תהיה בטוחה להפעלה לאסירים ולסוהרים;

+ מערכת שמשדרת קרינה אלקטרומגנטית/אופטית תעמוד בתקני בטיחות קרינה;

+ המערכת תהיה בעלת תאימות אלקטרומגנטית שלא תופרע ממערכות שמפעילה שב”ס ושלא תפריע למערכות שב”ס”.