שביתה של עובדי חברת הטלקום הלבנונית OGERO מסכנת המשך קיום שירותי האינטרנט במדינת הארזים

עפ”י דיווחים במספר כלי תקשורת ערביים, שביתה ללא הגבלת זמן שהכריזו עובדי חברת הטלקום הלבנונית OGERO מסכנת המשך קיום שירותי האינטרנט במדינת הארזים. עובדי חברת התקשורת, הנמצאת בבעלות המדינה, דורשים הגדלת המשכורות כדי לקזז את צניחת הערך החדה של המטבע במדינה.

יו”ר החברה Imad Kreidieh אמר לעיתון The National  ביום שישי 17.3.2023 כי “אנו צועדים לקטסטרופה אם לא יגיעו לעיסקה עם הממשלה: הרשת תחדל לפעול לחלוטין משום שהגנרטורים שלנו יוותרו ללא דלק לפעולה”.

הוא הזהיר עוד כי השביתה של עובדי חברתו עלולה גם לפגוע בשתי חברות הסלולר הפעילות בלבנון: Alfa ו- touch המסתמכות על רוחב הפס של אוגרו. היו”ר הגדיר את דרישות העובדים כ’לגיטימיות’ והסביר כי המשכורת שלהם אפילו אינה מספיקה לכסות את עלויות הנסיעות שלהם.

לדבריו, משבר המטבע הנוכחי בלבנון חתך את התקציב השנתי של חברתו לסכום של 4 מיליון דולר. סכום זה אינו מספיק לכסות את הוצאות רכישת דלקים לתפעול תחנות המימסר והדבר גם מוביל לקיצוץ חד במשכורות.

* שר התקשורת של לבנון Johnny Corm אמר במסיבת עיתונאים ביום רביעי (29.3.2023) כי שביתת עובדי Ogero היא נמהרת מידי (למרות שבאותה נשימה אמר כי דרישות העובדים צודקות) והצביע על כך שאין לו סמכות להעלות את שכרם. לדבריו נפילת מגזר התקשורת במדינה מאיימת על המצב הביטחוני, הכלכלי והחברתי בלבנון. הוא הוסיף כי החברה, כמו גופים אחרים במדינה, סובלים מכך שלא אושר תקציב מדינה לשנת 2023 יחד עם הגידול בהוצאות והעובדה שכל הוצאות החברה נקובות בדולרים בלבד.