רשות שוק ההון פירסמה אזהרה לציבור לגבי קבלת שירותים פיננסיים במטבעות וירטואליים על ידי גופים לא מפוקחים

15:15 17.02.2023

קטגוריות: כללי

תגים: ,

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון פירסמה ב- 12.2.2023 אזהרה לציבור לגבי קבלת שירותים פיננסיים במטבעות וירטואליים על ידי גופים לא מפוקחים. “השקעה במטבעות וירטואליים כרוכה בסיכונים משמעותיים. בהתאם, מתן שירותים לציבור במטבעות וירטואליים הוא פעילות הדורשת רישיון מאת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון לפי חוק הפיקוח על שירותים  פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים)“.

בהודעת הרשות נאמר כי “רשות שוק ההון מזהירה את הציבור מפני קבלת שירותים במטבעות וירטואליים מידי גופים שאינם מפוקחים ושלא קיבלו רישיון מתאים.

“פעילות באמצעות גופים שלא קיבלו רישיון מגדילה משמעותית את הסיכונים לאובדן או פגיעה בנכסי הלקוחות ועלולה להביא לפגיעה ממשית בציבור הלקוחות ולאובדן השקעתם בנכסים הווירטואליים.

“אזהרה זו היא המשך לפעולות שנקטה הרשות כנגד גופים בינלאומיים אשר פרסמו שירותים פיננסיים במטבעות וירטואליים בערוצים שונים ללקוחות ישראלים ללא רישיון מתאים. לצד זאת, במסגרת סמכותה, הרשות גם דחתה מספר בקשות לקבלת רישיון של גופים אשר לא עומדים בהוראות הדין.

“במקביל לפעולות האכיפה בהן נוקטת רשות שוק ההון מול גופים אשר אינם עומדים בהוראות הדין, רשות שוק ההון מסדירה את פעילותם של גופים בעלי רישיון למתן שירותים במטבעות וירטואליים.

“בחודשים האחרונים העניקה רשות שוק ההון שלושה רישיונות למתן שירותים במטבעות וירטואליים. זאת, לצד חברות נוספות שפעולות מתוקף ‘המשך עיסוק’ ושנמצאות בימים אלה בהליכי רישוי מתקדמים.

“הרשות מבקשת להפנות את תשומת לב הציבור לחשיבות הצורך לבחון כי גופים הנותנים שירותים במטבעות וירטואליים מחזיקים ברישיון כחוק. פעילות הרשות עולה בקנה אחד עם המלצות דו”ח הכלכלנית הראשית שהוגש לשר האוצר בנושא נכסים דיגיטליים בחודש נובמבר 2022 לגבי אסדרת התחום בישראל”.