רשות התקשוב: הנחייה בדבר “אסטרטגיית פיתוח יישומים והתאמתם לכלל הדפדפנים, באמצעות פיתוח גנרי, ללא תלות או הכוונה לדפדפן כלשהו, שיוביל לסטנדרטיזציה מודולרית בפיתוח ותמיכה רב דפדפנית”

רשות התקשוב הממשלתי (במשרד הדיגיטל הלאומי) פירסמה הנחייה חדשה בדבר “אסטרטגיית פיתוח יישומים והתאמתם לכלל הדפדפנים, באמצעות פיתוח גנרי, ללא תלות או הכוונה לדפדפן כלשהו, שיוביל לסטנדרטיזציה מודולרית בפיתוח ותמיכה רב דפדפנית”.

ההנחייה חדשה היא של שחר ברכה ראש רשות התקשוב הממשלתי וחתומה עליה קרן בר-לב, ה- CTO של הרשות.

מטרה נוספת של ההנחייה היא “להסיר את התלות בדפדפן Internet Explorer תוך התחשבות בצרכי הארגון”.

כמו בשאר ההנחיות של רשות התקשוב נאמר גם הפעם כי “הנחייה זו מהווה מסמך תקן ממשלתי ועל כן תוכנה מחייב את קהל היעד ואת היחידות מונחות רשות התקשוב הממשלתי”.

בדברי הרקע נאמר בין היתר כי “בינואר 2020 חברת מיקרוסופט ביצעה  שינוי משמעותי בדפדפן Microsoft Edge  בהתבסס על הטכנולוגיה של גוגל כרום. היצרן הודיע על סיום מחזור החיים של המוצר/ים (הם IE והן Edge Legacy). היצרן הכפיף את IE למחזור החיים של מערכת ההפעלה WINDOWS  על שדרוגיה ועד לסיום חייה של מערכת ההפעלה. נכון לעכשיו, התאריך של סיום מחזור חיים של מערכת ההפעלה הינו 14 באוקטובר 2025.

באשר למצב הקיים נאמר במסמך כי “במרבית משרדי הממשלה מותקנים הדפדפנים CHROME  מבית גוגל ו- IE  מבית מיקרוסופט. בשנים האחרונות מפותחות מערכות WEB רבות במשרדים. חלק מהמערכות פותחו בהתאמה לדפדפן IE. לרוב, מערכות הפונות לאזרחים הותאמו ופותחו כך שניתן לגלוש בהם בדפדפנים שונים ולא רק בדפדפן IE אך לרוב, מערכות פנימיות שפותחו במשרדים לא הותאמו לכך”.