רשות התקשוב הממשלתי פירסמה קול קורא להשתתפות בשולחן עגול בנושא שירותים דיגיטליים בשפה הערבית

רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה פירסמה קול קורא להשתתפות בשולחן עגול בנושא שירותים דיגיטליים בשפה הערבית. האירוע יתקיים ב- 23 בפברואר 2020 במרכז ערבי – יהודי תל אביב- יפו, רחוב קדם 109. ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש.

בהודעת הרשות נאמר כי היא “מעוניינת לשים על שולחן הדיונים אתגרים בקרב האזרחים דוברי השפה הערבית הצורכים שירותים ממשלתיים דיגיטליים, לחזק את האמון בקרבם בצריכת שירותים אלו ולקבוע את המדיניות ליישום שירותים דיגיטליים ממשלתיים בשפה הערבית

“רשות התקשוב הממשלתי’ במשרד ראש הממשלה פועלת בשנים האחרונות להגדיל את מספר האזרחים הצורכים שירותים ממשלתיים דיגיטליים בקרב דוברי השפה הערבית, ולחזק את האמון בקרבם בצריכת שירותים אלו. כיום הרשות מעוניינת לשים על שולחן הדיונים אתגרים נוספים ולקבוע את המדיניות ליישום שירותים דיגיטליים ממשלתיים בשפה הערבית.

“אתר gov.il  והאזור האישי לאזרח my.gov.il מרכזים את שירותי הממשלה והמידע הממשלתי, מתוך תפיסה ש’האזרח במרכז’ ושהמידע הממשלתי צריך להיות מונגש בצורה נוחה ופשוטה לכלל אזרחי ישראל. בהתאם, כיום דפי השירות הממשלתיים באתר gov.il כתובים בשפה הערבית בדרך הברורה והמתאימה ביותר לפי הגדרות ‘שפת הפקיד’ אליהן הגענו בשיתוף הציבור עם החברה הערבית שנערך בחודש מארס 2016.

“מתוך תפיסה זו, רשות התקשוב הממשלתי מבקשת לחזור ולהיוועץ עם החברה הערבית לקביעת מדיניות יישום השירותים הממשלתיים בשפה הערבית. השאלות המרכזיות הנן: איך ניתן להגביר את המודעות לשירותים בערבית בקרב החברה הערבית ולהגדיל השימוש בשירותים אלו; כיצד נחזק אמון בקרב האזרחים דוברי השפה הערבית”.

“רשות התקשוב הממשלתי מעוניינת להיעזר בחוכמת ההמונים” ומזמינה לאירוע מובילי דעת הקהל בחברה הערבית, מובילים דיגיטליים, אנשי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, אקדמאים בתחומים אחרים, נציגי עמותות הפועלות בקרב החברה הערבית”.

ידיעות נוספות בנושא זה שפורסמו בעבר באתר: כאן, כאן, כאן ו- כאן.