רשות התקשוב הממשלתי מפרסמת הנחייה חדשה של ראש הרשות בנושא ההיערכות להמשכיות עסקית ותפקודית במצב חירום

רשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי פירסמה (17.11.2020) הנחייה חדשה של ראש הרשות בנושא ההיערכות להמשכיות עסקית ותפקודית במצב חירום. ההנחייה נכתבה בידי יהודה אופיר, מנהל אגף בכיר משילות בקרה ושקיפות.

בפתח המסמך נאמר כי “השירותים והתהליכים העסקיים והתפקודיים של משרדי הממשלה מושתתים על טכנולוגיות דיגיטליות ומידע. השבתה של מערך המחשוב כולו או חלקו עלולה להוות נזק עסקי, תפקודי ותדמיתי מהותי למשרד”.

מטרת המסמך היא “להגביר את המודעות של הנהלות המשרדים, אגפי החירום ואגפי טכנולוגיות דיגיטליות ומידע למצב הקיים בתחום ההיערכות של מערכי התקשוב במשרדים להמשכיות עסקית ותפקודית ולתהליך קבלת ההחלטות והמימוש לגבי ההיערכות הנדרשת למקרה של התממשות איום על המשרד, שעלול לגרום נזק מלא או חלקי לתפקוד המשרד, ולהשבתה, חלקית או מלאה, של שירותים ותהליכים עסקיים ותפקודיים.

“מטרה נוספת היא לעודד את קהל היעד לאמץ, ככל האפשר, מדיניות של שרידות ויתירות במקום מדיניות של התאוששות.

“הנחייה זו מיועדת להשלים את תוכנית ההמשכיות העסקית והתפקודית של המשרד, במידה וקיימת, המובלת ע”י אגפי החירום. אחת הדרכים המובילות לכך היא העברת תשתיות ומערכות לשימוש בענן ציבורי, תוך מענה לסיכוני אבטחת מידע והגנה בסייבר.

“ההנחייה מתמקדת בהיערכות הנדרשת בתחום טכנולוגיות דיגיטליות ומידע, הן בהתמודדות עם החשיפה שלהם למצבי חירום, והן בתרומתם האפשרית לתכנית ההיערכות הכוללת של המשרד למצב חירום.

“הנחייה זו מהווה מסמך מדיניות ותקן ממשלתי, ועל כן תוכנה מחייב את קהל היעד”.