רשות התקשוב הממשלתי: “כעת יותר מתמיד מתחדד הצורך בנתונים נגישים ואיכותיים, ביכולות מקצועיות ובהטמעת השימוש בדאטה ככלי ניהולי, בשגרה כמו גם בחירום”

רשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי,  והסייבר פירסמה (25.2.2021) את דו”ח הדאטה הממשלתי הראשון, תחת הכותרת: בגרות המידע הממשלתי [Data Maturity]. הדו”ח מציין את אוקטובר 2020 כמועד עריכתו אך הוא מתפרסם רק עתה.

הסקר הראשון מסוגו אודות מצב הדאטה בממשלה מבוסס על עבודת מטה שביצעה רשות התקשוב הממשלתי וסוקר את תמונת המצב במשרדי הממשלה ויחידות הסמך, כולל מערכות המידע והטכנולוגיות הקיימות, משילות דאטה והון אנושי ובהטמעת השימוש בנתונים כחלק בלתי נפרד מתהליכי קבלת ההחלטות.

שחר ברכה ראש רשות התקשוב הממשלתי אמר כי “הדו”ח מציג תמונת מצב מקיפה של היקף, איכות ומאפייני השימוש במידע בתהליכי הליבה השונים במשרדים, במטרה לאפשר לממשלה לבצע את קפיצת המדרגה הנדרשת בשימוש בדאטה ולצורך הגברת האפקטיביות וייעול תהליכי העבודה הממשלתיים. תוצאות הסקר נועדו להציף פערים בתשתיות ומשאבים נדרשים, לאפשר חקירה של מקרי בוחן ומתודולוגיות שנוסו בהצלחה ולקבוע כיווני פעולה כחלק מאסטרטגיית הדאטה הממשלתית המתוכננת ב- 2021.

לדברי רשות התקשוב הממשלתי, “משבר הקורונה, הדגיש את חשיבותם של נתונים ככלי מדיניות וניהול ממדרגה ראשונה, והאיץ תהליכים של שיתוף, טיוב וניתוח נתונים לטובת קבלת החלטות. משבר זה חשף גם את הפערים בין הצורך בנתונים איכותיים, אמינים ונגישים לממשלה ולציבור, לבין התהליכים הקיימים, התשתיות והיכולות הזמינות כיום בממשלה. כעת יותר מתמיד מתחדד הצורך בנתונים נגישים ואיכותיים, ביכולות מקצועיות ובהטמעת השימוש בדאטה ככלי ניהולי, בשיגרה כמו גם בחירום”.