רשות המסים בישראל/שירות עיבודים ממוחשבים (שע”מ): בקשה לקבלת מידע (RFI) בדבר תוכנות תובנה עסקית (BI)

הגוף המפרסם: רשות המסים בישראל/שירות עיבודים ממוחשבים (שע”מ)

נושא המכרז: בקשה לקבלת מידע (RFI) בדבר תוכנות תובנה עסקית (BI) שישולבו במערך המחשוב שלו המושתת על MF

מס’ המכרז: 02/2013

תאריך פרסום: 8 באוגוסט 2013

מועד אחרון: 12 בספטמבר 2013

הערות: רשות המסים בישראל/שירות עיבודים ממוחשבים (שע”מ) בוחן פיתרונות רוחביים למערך ה- BI שלו, פיתרון BI מתקדם ומוביל על-מנת לענות על הצורך בתחקור נתונים פיננסיים, מיסויים וסטטיסטיים ובמגוון תחומים ובכלל זה מס הכנסה, מס ערך מוסף, מכס ומס רכוש. כלי ה- BI ישולבו כחלק בלתי-נפרד מעל מחסן הנתונים המרכזי.

שע”מ מעוניים לבחון את הארכיטקטורה העתידית של הפיתרון בהתבסס על תפיסות וכלי BI סטנדרטיים כדי ליהנות מההתפתחויות העתידיות ומאמצי המחקר והפיתוח (מו”פ) של הספקים המובילים במקום השקעה בפיתוח ותחזוקה של תשתיות מידע ייחודיות; להגדיל את הסיכוי שהטכנולוגיה הנבחרת תהיה יציבה, מרכזית ומתפתחת לאורך זמן רב; לוודא זמינות של ידע וכוח אדם בשוק הישראלי בפרט ובעולם בכלל כדי להקטין את המצבים בהם הפונה נאלץ להשקיע ביצירת ידע ייחודי ושימורו.

מחסן הנתונים של שע”מ עתיר מידע (חלק מהמימדים בהיקף של מיליוני רשומות, טבלאות Fact בהיקף של מאות מיליונים של רשומות) וברמת סיבוכיות גבוהה מאוד. על כן נדרש כלי רוחבי שיאפשר תחקור חכם לצד יכולות שליפה מהירות לבסיסי נתונים בהיקפים האמורים. כלי שייתן מענה הן לצד האנליטי והן לצד התפעולי. אפשר ובעתיד ייעשה שימוש בכלי ה- BI המבוקשים גם ככלי אחזור והפצת המידע של המערך התפעולי. בנוסף לכלי ה- BI ייבחנו בעתיד גם כלים אנליטיים נוספים לצרכים מגוונים.

הפנייה של שע”מ אינה בבחינת הזמנה להציע הצעות ואינה חלק מהליכי מכרז אלא נועדה לקבלת מידע בלבד.