רשות המיסים בישראל ומשרד התיירות מודיעים על מיזם משותף מול בתי העסק הנמצאים או מצטרפים להסדר החזר מע”מ לתייר, לצורך שיפור השירות וייעול תהליך החזר המע”מ לתייר

רשות המיסים בישראל ומשרד התיירות מודיעים על מיזם משותף מול בתי העסק הנמצאים או מצטרפים להסדר החזר מע”מ לתייר, לצורך שיפור השירות וייעול תהליך החזר המע”מ לתייר. שני הגורמים פירסמו קול קורא בנושא זה.

בהודעה שפירסמו הרשות ומשרד התיירות נאמר כי ההתייעלות תהא במתן חשבונית עיסקה ממוכנת לתייר, באמצעות הקופה הממוחשבת שבבית העסק, אשר תחליף את המסמכים הייעודיים שמולאו ידנית עד עתה.

התהליך הממוחשב יחסוך לבית העסק מילוי ידני של המסמך הייעודי ויעדכן בזמן אמת את נתוני החשבונית והטובין של התייר באמצעות הקופה. כמו כן, התהליך הממוחשב יקצר משמעותית את תהליך הרכישה של התייר וכן את תהליך החזר המע”מ בעת יציאתו של התייר מגבולות המדינה.

בכוונת משרד התיירות לעגן במהלך שנת 2019 את ההליך הממוחשב בתקנות שירותי תיירות (עסק מאושר לתייר), התשע”ב – 2011, באופן שיבטל את המסמך הייעודי ובמקומו תינתן רק חשבונית ממוכנת לתייר.

מודגש כי לאחר תיקון התקנות, כאמור לעיל, לא תותר עוד מכירה לתייר שלא באמצעות החשבונית הממוכנת. החשבונית הממוכנת, תהא באמצעות התקנה של תוספת לקופה החכמה המצויה בבתי העסק, על ידי בית התוכנה אליו בית העסק מקושר.