רשות המים: מכרז פומבי דו-שלבי לבחינת תפיסת המיגון של משק המים ושירותי ייעוץ למנהל האגף לביטחון מים חירום מידע וסייבר

הגוף המפרסם: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים/הרשות הממשלתית למים ולביוב

נושא המכרז: מכרז פומבי דו-שלבי לבחינת “תפיסת המיגון” של משק המים ושירותי ייעוץ למנהל האגף לביטחון מים חירום מידע וסייבר

תאריך פרסום: 7 באפריל 2022

מועד אחרון: 26 במאי 2022

הערות: רשות המים משמשת כ”רשות העליונה למים ולביוב בשעת חירום”. במסגרת זו אחראית הרשות לביצוע אסדרה )רגולציה), בתחומים רבים כולל אבטחה, הערכות לחירום, רציפות תפקודית, הגנת הסייבר ועוד.

“רשות המים אחראית, בין היתר, כגורם מאסדר (רגולטור) על ספקי המים. כיום בישראל פועלים כ- 1,400 ספקי מים וביוב מתוכם 5 מתקני התפלה מרכזיים, 56 תאגידי מים וביוב מאות מתקני טיפול שפכים ומאות רבות של ספקים במגזר הכפרי.

“אל מול כל הספקים והמתקנים מתקיים איום של ניסיון לפגוע באיכות המים ו/או ברמת השירות בצורה רציפה ובעצימות משתנה.

“בשנתיים האחרונות מתמודד משק המים עם גל תקיפות של מתקנים (בעיקר מתקני ביוב) על רקע פלילי וזאת בנוסף לאיום בטחוני איתו מתמודד משק המים שנים רבות.

“כגורם מאסדר (רגולטור) רשות המים מבצעת פעילות רבה בתחום הכנת כלל ספקי המים והביוב לתרחישי השונים במגוון פעילויות ובכלל זה, עריכת ביקורות, ביצוע הדרכות ותרגילים מרובים.

“רשות המים כתבה מסמך הנחיה למיגון מתקני המים והביוב, אישרה אותו בוועדה בינמשרדית ועדכנה נוהל זה מעת לעת (בפעם האחרונה בשנת 2016).  רשות המים מבקשת לבחון את “תפיסת המיגון” תוך שקלול מרכיבי החשש מטרור, האיום הפלילי תוך שמירה על עלויות סבירות התואמות את תעריף המים. בנוסף מבקשת רשות המים לעדכן, את נוהל המיגון ולהתאימו לרמת האיומים הקיימים כיום וכן להתפתחות מערכות המיגון הקיימות כיום בשוק .

תקופת ההתקשרות ההתקשרות בין הצדדים תהיה למשך 12 חודשים. לרשות שמורה זכות הברירה להאריך את תקופת ההתקשרות בתקופות נוספות של שנה או של חלק ממנה בכל פעם, בגין השירות או כל חלק ממנו, לפי שיקול דעתה המקצועי כמפורט בהסכם ובכפוף לאישור מראש מאת ועדת המכרזים והמגבלות התקציביות באותה העת, ובלבד שתקופת ההתקשרות הכוללת (לרבות הראשונה) לא תעלה על חמש שנים בסך הכל.