רשות המים: מכרז למתן שירותי בקרה, תרגול, ייעוץ ומענה בעת אירוע לספקי מים בתחום אבטחת המידע והסייבר

ביום שלישי האחרון בשעות הערב דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: מכרז חדש של הרשות הממשלתית למים וביוב המתפרסם היום (17.3.2020): מכרז למתן שירותי בקרה, תרגול, ייעוץ ומענה בעת אירוע לספקי מים בתחום אבטחת המידע והסייבר; “נוכח המצב השורר במדינה עלולים לחול שינויים במועדים למכרז זה. באחריות המציעים לבדוק את פרסומי רשות המים באשר למכרז זה באתר האינטרנט הנ”ל ולפעול על-פיהם”.

אתמול (19.3.2020) פורסם הנוסח המלא של המכרז. בין היתר נאמר בו כי “רשות המים משמשת כ’רשות העליונה למים וביוב בשעת חירום’. במסגרת זו אחראית הרשות לביצוע אסדרה (רגולציה), בתחומים רבים כולל אבטחה, היערכות לחירום, רציפות תפקודית ועוד.

“כגורם מאסדר (רגולטור), רשות המים מבצעת פעילות רבה בתחום הכנת כלל ספקי המים והביוב לתרחישי השונים במגוון פעילויות ובכלל זה, עריכת ביקורות, ביצוע הדרכות ותרגילים מרובים.

“בשנים האחרונות החלה רשות המים לעסוק גם בהיערכות למניעה והתמודדות עם איומי הגנת המידע ותקיפות סייבר, והוגדרה בשנת 2019 ע”י מערך הסייבר הלאומי כ’מנחה מגזרי’ בתחום הגנת הסייבר במגזר המים והביוב.

“רשות המים מבקשת לקבל שירותי בקרה תרגול יעוץ ומענה בעת אירוע לספקי המים בתחום הגנת המידע ותקיפות סייבר בדגש על מערכות התפעול של ספקי המים והביוב השונים”.

בין שאר השירותים המתבקשים במסגרת מכרז זה: “במקרה של מתקפת סייבר, ייתן ראש הצוות סיוע מקצועי לספקי מים ‘המותקפים’ במתקפת סייבר, על פי הנחיות נציג הרשות. על ראש הצוות להיות בזמינות מירבית במקרה של צורך כאמור. זמינות מירבית הינה סיוע טלפוני מיידי ובמידת הצורך הגעה תוך 6 שעות לספק המים”.