רשות המים: מכרז לכתיבת איפיון ומיפרט מקצועי לצורך מכרז עבור מערכת שליטה ובקרה (שו”ב) [לשעת חירום]

הגוף המפרסם: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים/הרשות הממשלתית למים וביוב/היחידה לביטחון מים

נושא המכרז: מכרז לכתיבת איפיון ומפרט מקצועי לצורך מכרז עבור מערכת שליטה ובקרה (שו”ב) [לשעת חירום]

מס’ המכרז: 100036450

תאריך פרסום: 3 בנובמבר 2016

מועד אחרון: 1 בדצמבר 2016

הערות: רשות המים משמשת רשות למים בשעת חירום (שע”ח) ומהווה אחת מתוך הרשויות הארציות של משק לשעת חירום (מל”ח).

לאור האמור לעיל, הוקמה היחידה לביטחון מים אשר עוסקת, בין היתר, במהלכי אסדרה, בקרה, ביקורות, הדרכה ותרגול על מנת לוודא, כי נעשה כל הניתן על מנת למנוע פגיעה במערכות מים וביוב, ובנוסף, לוודא, כי ספקי המים ערוכים להתמודד עם משברי מים בשגרה ובשע”ח ומסוגלים לבצע בצורה מיטבית את המשימות אשר באחריותם במצב זה. היחידה פועלת בשלושה מרחבים: צפון, מרכז ודרום. כחלק מתפקידיה, היחידה עוסקת בהכנה ושמירת הכשירות ברמה הארצית וברמה המקומית (בשיתוף עם ספקי מים בכל מרחב) להתמודדות עם משברי מים.

בעת התרחש משבר, תבצע רשות המים בקרה ותנחה את התנהלות ספקי המים. במידת הצורך ובהתרחש משבר איזורי/ארצי תנהל רשות המים את המשבר כולל ויסות אספקת המים והביוב והפעלת עתודות.

לצורך כך נדרשת מערכת שליטה ובקרה ולשם כך נדרש לאפיין מערכת זו ולנסח את הפרק המקצועי במסגרת מכרז להקמתה. השירותים הנדרשים מהזוכה במכרז הם:

לימוד וניתוח של צרכי הרשות בתחומי ההיערכות והתפקוד בשע”ח או באירוע מים, אשר יכלול, בין היתר, ניתוח צרכים, מצב קיים ברשות, מערכות מחשוב קיימות ברשות סקירת כלים הקיימים בשוק כולל בחינת פלטפורמות מוכרות או מוצרים המותקנים אצל ארגונים בעלי צרכים דומים.

איפיון מערכת השו”ב – לאחר אישור נציג הרשות, יערוך ויגיש הספק מסמך, הכולל, בין היתר, תיאור המערכת הנדרשת ויכלול התייחסות לכל הפרמטרים הבאים: כלי שליטה ובקרה לניהול אירועי ומשברי מים ברשות המים, בשגרה ובחירום; איסוף ויכולת קליטת נתונים רלבנטיים לשע”ח בנושא משק המים בשוטף/שגרה; ניהול מידע לגבי אנשי קשר, מידע לוגיסטי, סקרים, תרגולים, כשירויות וכו’; יכולת דיווח אירועים במערכת ע”י המרחבים (אתרים של רשות המים שאינם באתר הראשי); קליטת אירועים במהירות בשעת חירום מגורמים חיצוניים; ניהול נהלים ותבניות לתגובה ראשונית לאירוע חירום, ותגובות המשך לניהול אירוע כולל המלצות לפעולה בהתאם לסוג האירוע; ניהול יומן אירועים – שמירת כל ההתכתבויות והמהלכים שבוצעו בניהול האירוע; ניהול מסמכים במערכת או על בסיס מערכת ניהול המסמכים הארגונית;  הצגת אירועים עפ”י סדר עדיפות בהתאם לפרמטרים שיקבעו מראש;  מעקב והסלמת אירוע, כולל מתן ניקוד לכל אירוע והצגת מפת סיכונים אזורית/ארצית על פי דירוג זה; הצגת תמונת מצב על פי דרישה, כולל דו”חות ותצוגות שונות;  דו”חות, כולל חיתוכים, סטטיסטיקות לאירועים שונים, תחקור אירוע וכו’; קישור למערכת GIS כולל הצגת תמונת מצב ע”ג מפה GIS נקודתי או איזורי/מרחבי או ארצי; מתכונת העברת/קבלת נתונים לגורמי חוץ כגון רשות חירום לאומית (רח”ל) ומשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים; ממשקים למערכות פנים אירגוניות; המלצה בדבר פיתוח מערכת או רכישת מערכת קיימת והתאמתה; לוחות זמנים משוערים לפיתוח או לרכישה של המערכת; עלות משוערת.

הכנת מפרט מקצועי למכרז – לאחר אישור נציג הרשות יכין הספק מפרט מקצועי למכרז, הכולל,  בין היתר, את כל הפרמטרים הבאים: הגדרת יעדים ומטרות; תוכנית עבודה לשלב הפיתוח; ישימות ועלות/תועלת; תוצרים; ארכיטקטורה כללית; משתמשי חוץ/פנים; מערכות משיקות; תצוגות; אבטחת מידע; נפחים/עומסים וביצועים; טכנולוגיה ותשתית; תחזוקת המערכת; השתלבות בארגון; עלויות

ליווי הליכי המכרז – בהיבט המקצועי – כולל ישיבות עם יועצי הרשות, ישיבות בוועדות המכרזים, בחינת ההצעות, מענה לשאלות הבהרה וקיום עד לבחירת ספק.

ליווי מימוש המערכת עד לעליה לאוויר.

ליווי הטמעת המערכת.