“רשות החשמל מעוניינת בייעוץ עלות/תועלת כלכלית ורגולטורית של כבל חשמל תת-ימי עם קפריסין; פרוייקט מסוג זה הוא תחום חדש לחלוטין למשק החשמל בישראל ולכן נדרשים מומחיות וניסיון רב בתחום”

12:55 07.05.2023

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

אגף בכיר תכנון מדיניות ואסטרטגיה ברשות לשירותים ציבוריים – חשמל פירסם הודעה על כוונת התקשרות עם חברת E-Bridge. המועד האחרון להגשת השגות הוא 23 במאי 2023.

בהודעת הרשות נאמר כי “רשות החשמל מעוניינת לקבל ייעוץ עלות –תועלת כלכלית ורגולטורית ביחס להקמת כבל חשמל תת ימי בין ישראל לקפריסין. פרוייקט מסוג זה הינו תחום חדש לחלוטין עבור משק החשמל של מדינת ישראל ועל כן נדרשת כאן מומחיות וניסיון רב בתחום.

“יש לציין כי תחום הכבלים החשמליים הבינלאומיים מאוד נפוץ בעולם ואצל רגולטורים אחרים שבדקנו יש מחלקות העוסקות בתחום זה באופן ייעודי.

“בעבר משרד האנרגיה התקשר לטובת ייעוץ בנושא זה עם חברת אברמזון הישראלית, אך לאור העבודה איתם ולמרות שעשו את מירב המאמצים, הסתבר לנו כי אין להם או לחברות ישראליות אחרות את הידע והניסיון בייעוץ בסוג זה של פרוייקטים.

“לאור זאת אנו מבקשים להתקשר עם חברה בינלאומית אשר מספקת ייעוץ בתחום הכבלים החשמליים הבינלאומיים ובעלת ניסיון מוכח בייעוץ בתחום זה”.

עוד כותבת יאנה גרינמן מנהלת אגף בכיר אסטרטגיה ומדיניות כי “אגף אסטרטגיה ביצע מיפוי של כ- 10 מדינות מפותחות בעולם להם יש ניסיון רב בכבלים בינלאומיים הקיימים ופועלים. ביקשנו ממשרד החוץ באמצעות השליחה המיוחדת לענייני אנרגיה, לפנות לשגרירויות במדינות אלו על מנת שייצרו קשר עם הרגולטור שלהם לענייני חשמל. ניסחנו יחד איתה את אופי הפניה בה הסברנו את בקשתינו: לקבל מהרגולטורים המלצות על חברות בינלאומיות פרטיות גדולות אשר ייעצו להם בעבר בתחום המדובר.

“במענה לבקשתנו קיבלנו פרטי קשר של כ- 6 חברות העוסקות בתחום זה (חברות שהם מכירים ולאו דווקא עובדים עימם בתחום זה – כיוון שיש להם מחלקות העוסקות בזאת כאמור לעיל).  על סמך בחינה שלנו את החברות באתרי האינטרנט, רק שלוש נראו בעלות גודל משמעותי וניסיון ייעוץ בינלאומי.

“קיימנו פגישות ווירטואליות עם שלוש החברות, בהן הציגו לנו את ניסיונן לפי הקריטריונים הבאים:

+  ייעוץ בינלאומי;

+ משק החשמל;

+ כבלי חשמליים בינלאומיים;

+ כבלים חשמליים תת ימיים;

+ ניסיון ייעוץ לממשלות ולא לגופים פרטיים.

“לאור קריטריונים אלו, חברת E-Bridge היא לדעתנו החברה הכי רלבנטית ומתאימה לביצוע העבודה”.