רשות האכיפה והגבייה עורכת מכרז חדש בנושא אבטחת מידע לאחר שהחברה שזכתה במכרז הקודם בנושא זה – ביקשה לסיים ההתקשרות

וועדת המכרזים של רשות האכיפה והגבייה אישרה יציאה למכרז חדש בנושא קבלת שירותי אבטחת מידע (מכרז מס’ 19/16). בהחלטת הוועדה מ- 18.5.2016 (שפורסמה עתה לרגל פרסום המכרז החדש) נאמר כי “חברת אי. פי. גרופ בע”מ [I.P. GROUP LTD] זכתה במכרז 4/15 למתן שירותי אבטחת מידע לרשות האכיפה והגבייה.

“בתאריך 1.2.2016 הגישה החברה בקשה להפסקת ההתקשרות בשל חילוקי דיעות מקצועיים בינם לבין הגורם המקצועי ברשות ובשל העובדה כי הצדדים לא רואים עין בעין את המשימות וביצוען, לא בדרך הביצוע ולא בהערכת שעות הביצוע, דבר שלטענתה הוביל לבזבוז שעות עבודה לריק ומערכת יחסים בעייתית בין הצדדים.

“בתאריך 10.2.2016 החליטה וועדת המכרזים להיענות לבקשת החברה ולא להאריך את ההתקשרות בתום שנת ההתקשרות הראשונה – 31.6.2016 [כך במקור] ולהיערך לפרסום מכרז חדש בנושא”.

הגוף המפרסם: משרד המשפטים/רשות האכיפה והגבייה

נושא המכרז: מכרז למתן שירותי אבטחת מידע

מס’ המכרז: 19/16

תאריך פרסום: 23 במאי 2016

מועד אחרון: 23 ביוני 2016

הערות: היקף ההתקשרות: עפ”י הערכת רשות האכיפה והגבייה יידרשו כ- 3,600 שעות ייעוץ בשנה בתקופת הפרוייקט. היקף השעות האמור מהווה אומדן בלבד וכי המזמינה אינה מתחייבת לנצל את כל מכסת השעות שתיקבע במסגרת הסכם ההתקשרות עם הזוכה ובהזמנה חתומה על ידי מורשי החתימה. כמו כן, רשאית המזמינה להגדיל ולהרחיב את היקף ההתקשרות לצורך ביצוע עבודות ו/או פרויקטים נוספים באותו תחום של העבודות והפרויקטים נשוא מכרז זה אף אם לא פורטו במפורש במסמכי המכרז. חריגת הזוכה מהיקף השעות הנקוב לעיל טעונה אישור מראש ובכתב מאת המזמינה ו/או נציג מטעמה.

יובהר כי כמות השעות אינה כוללת את שעות ביצוע הסקרים ומבדקי החדירות.

ברשות האכיפה והגבייה פועלות שתי מערכות מחשוב מרכזיות המשרתות כאלף  משתמשים בלשכות ההוצאה לפועל ובמרכז לגביית קנסות ואגרות. תחזוקת חלק מהמערכות מבוצעת במיקור-חוץ. המערכת המרכזית המשרתת את לשכות ההוצאה לפועל ברשות האכיפה והגבייה, “כלים שלובים”, היא מערכת אחת אינטגרטיבית המבוססת כולה על טכנולוגיית מיקרוסופט בארכיטקטורת SOA וכתובה בדוט-נט. המערכת מאפשרת גישה למשתמשים פנימיים של הרשות, משתמשים חיצוניים דרך האינטרנט ומספקת ממשקים רבים למערכות וגופים שונים.

המשרד מעוניין לבצע באמצעות הספק שייבחר במסגרת מכרז זה את הפעילויות הנדרשות בתחום אבטחת-המידע במערכות התשתית והמידע, במערכות ממוחשבות המשולבות בפעילות המשרד, במערכות תשתית התקשורת הפועלות במשרד ובין יחידות חיצוניות, כמו כן ביתר הנושאים הדורשים אבטחת מידע כגון אירועי סייבר, פורנזיקה,  הגנה ומניעת אירועים חריגים וייעוץ הקשור לתחום אבטחת המידע.

הערות עורך Read IT Now: ידיעה על המכרז הקודם באותו נושא פירסמתי כאן באתר ב- 8.4.2015. באותה ידיעה שפירסמתי אז ציינתי כי “מכרז באותו נושא (13/14) פורסם ע”י הרשות ב- 12/2014″.