רשות האוכלוסין מבקשת להאריך התקשרות בשנה נוספת בפטור ממכרז עם היועץ לענייני ביומטריה יורם אורן

הגוף המפרסם: משרד הפנים/רשות האוכלוסין וההגירה

תקנה: 3 (29)

שם הספק: יורם אורן

מהות ההתקשרות: התקשרות עם יורם אורן כיועץ לענייני ביומטריה, כרטיסים חכמים ואבטחת מידע

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2020; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2020

החלטה: דיווח פטור משרדי

הערות: בהחלטת וועדת המכרזים (מע’ מידע וטכנולוגיות) של רשות האוכלוסין מיום 27.11.2019 נאמר בין היתר כי יורם אורן החל העסקתו  במשרד הפנים בשנת 2008 כיועץ לענייני ביומטריה, כרטיסים חכמים ואבטחת מידע. “התקשרות זו הייתה נוכח מומחיותו הייחודית”.

מידי שנה הוארכה ההתקשרות עימו במסגרת וועדת המכרזים המשרדית ו- ועדת הפטור המשרדית. ההארכה האחרונה הייתה ב- 13.12.2018 וזא הוחלט להתקשר עימו “]…] בנסיבות המיוחדות הקיימות בבקשה זו לפיהן בין היתר המדובר ביועץ ייחודי בעל ניסיון רב כמומחה בנושא הביומטריה ואשר בהתאם לחוות דעת של אגף מערכות מידע לא קיים יועץ בעל ניסיון ייחודי וייעודי בתחום הביומטריה והצופן”.

תקופת ההתקשרות שאושרה אז הייתה לשנה עם אופציה להארכה בחמש שנים נוספות (תקופה של שנה בכל פעם). ההסכם עם היועץ נחתם ביום 31.3.2019.

בפני הוועדה הוצגו עתה שירותיו של יורם אורן במהלך השנה האחרונה בתחומי הביומטריה ובהם צופן, דרכונים ותעודות זהות חכמות.

“כמו כן הודגשה שביעות רצון היחידה המקצועית מתפקודו, הגינותו ותרומתו הניכרת של היועץ יורם אורן לאגף מערכות מידע שכן לנ”ל קיים ידע ייחודי בתחום מאוד צר ויצויין בהקשר זה כי הממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה חתם עימו לאחרונה על הסכם במסלול של ספק יחיד”.

ההארכה המתבקשת עתה היא לתקופה של שנה, מימוש האופציה הראשונה בהסכם שנחתם עימו (מתוך חמש שנים במצטבר).

הוועדה החליטה לאשר ההתקשרות עם יורם אורן כש”האישור בכפוף להוראות החשב הכללי באשר לתקציב המשכי” [ההדגשה – במקור].

הערות עורך Read IT Now: ב- 9.12.2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה על התקשרות בפטור ממכרז של משרד הפנים עם יורם אורן; בשנים קודמות פירסמתי מספר ידיעות נוספות על התקשרויות עימו כמו למשל, כאן, בדצמבר 2016.