רכבת ישראל פירסמה שני מכרזי אתגר חדשים: פיתרונות לאנרגיה מתחדשת ופיתרונות למיפוי תשתיות

13:52 25.04.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

רכבת ישראל פירסמה החודש שני מכרזי אתגר חדשים, נפרדים: פיתרונות לאנרגיה מתחדשת ופיתרונות למיפוי תשתיות. המועד האחרון להגשת הצעות בשני המקרים הוא 1 במאי 2022.

“כחלק מחזון חברת רכבת ישראל להוביל שיפור מתמשך בתשתיות התחבורה בישראל בכלל ולרכבת כבדה בפרט, לטובת שירות מיטבי לאזרחי המדינה, לציבור הנוסעים ומקבלי השירותים, כחלק מפעילות יחידת החדשנות, הוקמה תוכנית חדשנות ויזמות המובילה מסלולים שונים המאפשרים שיתוף צרכי ואתגרי הארגון וקידום פיתרונות טכנולוגיים. תוכנית זו מהווה ערוץ המאפשר לחברת רכבת ישראל ללמוד ולהטמיע את הטכנולוגיות הכי מתקדמות שקיימות בשוק ולחברות להיחשף במתן מענה עבור צרכי ואתגרי החברה”.

לגבי פיתרונות לאנרגיה מתחדשת נאמר כי “האתגר הנדרש למענה: יישום טכנולוגיות חדשניות ליצור וייעול אנרגטי ולשלבם בתשתיות רכבת ישראל באמצעות פיתרונות ל”אנרגיה מתחדשת”; לוחות PV גמישים בנצולת אנרגטית גבוהה, משקל נמוך ובעלות שתהיה מוצדקת כלכלית; אגירה וחיבור לרשת החשמל; פיתרונות פאנלים סולאריים כחלק מתשתיות גידור; מערכות לניהול, בקרה ויישום לאינטגרציה בטכנולוגיות בנושא.

“הפיתרון המוצע: על החברות יהיה להציג ולספק פיתרונות מותאמים ליצור חשמל, על גבי תשתיות הרכבת, בכפוף לתנאים ולתקינה הקיימת בנושא; לוחות פאנלים סולאריים גמישים, לשימוש על תשתיות מבנה רכבת ייעודי; לוחות פאנלים סולאריים ורטיקליים, לניצול תצורת תשתיות הרכבת; עמודי לוחות פאנלים מתכווננים או עמודים סטטיים; מערכות לניהול ואינטגרציה לתצרוכת החשמל וייעול התצרוכת; פיתרונות לניהול ואגירת אנרגיה; על כלל הפיתרונות להיות עמידים בתנאי חוץ ומזג אוויר משתנים וקיצוניים”.

לגבי פיתרונות למיפוי תשתית נאמר כי “האתגר הנדרש למענה: יישום טכנולוגיות למיפוי תשתיות לרכבת ישראל באמצעות חישה מרחוק (ללא צורך הליכה לאורך תוואי המסילה; מיפוי אתרי תשתית מעל קרקע ותת קרקע; אינטגרציה למידע הקיים ברכבת ישראל- יידרש עיבוד של המידע הקיים כיום ברכבת מכל סוג קובץ ופורמט.

“הפיתרון המוצע: על החברות יהיה להציג ולספק פיתרונות מיפוי מותאמים לתשתיות בתת הקרקע ומעל קרקע. על הפיתרון להיות בעל יכולת אינטגרציה למערכות הרכבת ומול שכבות  GIS”.