רכבת ישראל: מכרז לשירותי סליקה דיגיטלית ברכישת כרטיסי נסיעה באתר מותאם או באפליקציה ייעודית

הגוף המפרסם: רכבת ישראל

נושא המכרז: מכרז לשירותי סליקה דיגיטלית ברכישת כרטיסי נסיעה באתר מותאם או באפליקציה ייעודית

מס’ המכרז: 11645

מועד אחרון: 24 באוגוסט 2016

הערות: הבעיות והצרכים העיקריים במצב הקיים והשלכתם על פעילות רכבת ישראל:

+ קיים צורך במערכת/מנגנון אחד ייעודי שיאפשר תשלום מקוון למכירת מוצרים דיגיטליים שונים,  וכמו כן מעקב ובקרה בכל רגע נתון על הפעילויות השונות שקשורות לפעילויות מכירה. קיים צורך להקמה מהירה ומוטעמת לשירותי תשלומים לערוצי מכירות דיגיטליים שצפויים לעלות בשנים הבאות.

+  נפחי עסקאות צפויות – סכום העסקאות הצפויות באתר האינטרנט החדש של רכבת ישראל בשנה הראשונה מוערך בכ-  20,000-30,000 עסקות רכישה בממוצע בחודש, כאשר מטרת אתר האינטרנט החדש היא להגדיל את היקף המשתמשים מדי חודש לפחות עד  50,000מכירות לחודש בשנים הבאות. בשנים הקרובות מתוכנן גידול משמעותי בהיקף הנסיעות שיבוצעו מידי חודש ברכבת ישראל שנובע גם מגידול נוסף בכמות תחנות הרכבת. פיתוח של אפליקציות אינטרנטיות יגדיל את הרכישה של מוצרים מקוונים ביחס ישיר כך שסך המכירות הדיגיטליות יגיעו לסדר גודל של 20% מכלל המכירות השנתי, כך שהמטרה היא להגיע למיליון מכירות דיגיטליות בחודש.

+  שילוב של מערכת התשלומים באשראי הדיגיטלית במערכות הכספים והתהליכים הכספיים של רכבת ישראל – המערכת צריכה לעמוד בסטנדרטיים חשבונאיים שמקובלים במשק כמו תקנות ניהול ספרים של רשות המיסים. המערכת צריכה להיות רשומה ברשות המיסים.