רכבת ישראל: מכרז למשלוח הודעות SMS לציבור עובדיה, ספקיה ולקוחותיה כדי להעביר מסרים בזמן אמת; מדובר בשירות מנוהל בענן (Cloud Saas) ולא תידרש התקנה כלשהי באתר הרכבת

הגוף המפרסם: רכבת ישראל

נושא המכרז: מכרז למשלוח הודעות SMS לציבור עובדיה, ספקיה ולקוחותיה כדי להעביר מסרים בזמן אמת

מס’ המכרז: 12041

מועד אחרון: 19 באוקטובר 2021

הערות: “הפיתרון המבוקש ע”י הרכבת הינו מענה מלא, מקצה לקצה, להעברת מסרים ממשתמשים מוגדרים ותהליכים ממוחשבים, אל נמענים שונים. הפיתרון נשען על תצורת העברת מסרים מבוססת שליחה סלולרית (SMS).

“מטרת המערכת הראשית הינה ניהול קבוצות נמענים והעברת מידע טקסטואלי, בתצורה של הודעות טקסט לקבוצות הנמענים השונות ונמענים נוספים. כל הודעה שתישלח באמצעות המערכת נדרשת להגיע לנמען היעד שלה. למערכת יש מטרות משנה נוספות כגון שכלול תהליך הפצת המידע בארגון והכנסת טכנולוגיות חדשות לארגון, לשיפור התקשורת הארגונית ולשימוש העובדים”.

“המערכת תאפשר משלוח הודעות SMS למנויי כל הספקים הסלולריים הפעילים כיום בארץ להם מכשירים התומכים בקבלת הודעות  SMS. על המערכת לתמוך בהעברת הודעות לכלל המכשירים הנפוצים בשוק הסלולר (מבוססי מערכות הפעלה אנדרואיד ו- iOS). המערכת תאפשר לשלוח הודעה קולית שתועבר כשיחה לכל מספר, ולא רק לטלפונים תומכי  SMS של בזק,  אלא גם טלפוני בזק ללא יכולת  SMS וגם טלפוני הוט וטלפונים ניידים.

“המערכת תאפשר משלוח הודעות הן ממחשבים והן ממכשירי מובייל באמצעות ממשק נוח וידידותי.  במידה ויתווספו ספקים נוספים, סלולריים או קווים, פיזיים או וירטואליים, המאפשרים למנויים שלהם לקבל הודעות SMS, המערכת תותאם על מנת לפעול גם מול ספקים אלו.

“כחלק מאירוע הקורונה, תהליך הזמנת נסיעת רכבת ע”י נוסעים מסתמך על שירות הזמנות באמצעות הודעות SMS. כתוצאה מכך, היקף ההודעות במהלך תקופת קורונה ועד היום הינו גדול. מבלי להתחייב לכמות ההודעות המינימלית או המקסימלית שתידרש, הרכבת צופה כי היקף ההודעות החודשי שיישלח יעלה על כ- 10 מיליון הודעות בחודש”.