רכבת ישראל: מכרז לאספקת שירותי רדיו טלפון נייד (רט”ן)

רכבת ישראל פירסמה החודש מכרז לאספקת שירותי רדיו טלפון נייד (רט”ן). המועד האחרון להגשת הצעות הוא 24.5.2022.

בין התנאים המקדמיים להגשת הצעות: למציע רישיון כללי ממשרד התקשורת להפעלת שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט”ן) תקף נכון למועד האחרון להגשת ההצעות; במועד האחרון להגשת הצעות המציע מפעיל בעצמו או באמצעות חברת בת מטעמו, רשתות סלולר פעילות בכל הטכנולוגיות הבאות: UMTS/LTE/5G.

“בכוונת רכבת ישראל לצאת למכרז שתכליתו לשפר את רמת השירות המתקבלת משירותי הרט”ן הנוכחיים שברשותה תוך הוזלת העלויות ביחס להוצאה הנוכחית. הדרישות המפורטות במפרט זה מתבססות על תהליך של איפיון צרכים ועל תהליך של הפקת לקחים מהשירותים שניתנו עד כה מול הספק הקיים.

“לשירותים הנדרשים ישנם מספר היבטים חשובים מבחינה אפליקטיבית, אשר יפורטו במפרט זה לרבות מכשירי קצה, תכונות רשת, שירות תפעול ותחזוקה וכן אינטגרציה למערכות הרכבת”.

היקף השירותים הנוכחי לרכבת ישראל עומד על 4,220 מנויים שמתוכם 2,220 בשני מסלולים שונים + 2,000 מנויי נתונים בלבד (Data) בחבילות שונות.

בין היתר נאמר במפרט הטכני כי “המכשירים שיסופקו יהיו חסומים לגלישה לספקי תוכן חיצוניים כגון סלאקט, יוניסל וכו’ (שבתשלום או ללא תשלום), פתיחת החסימות יהיו על פי בקשת משתמש הקצה. מנוי שיחויב בשירות תוכן חיצוני ללא בקשה מפורשת מהמנוי בכתב לפתיחת המכשיר לשירות, יזוכה מיידית”.

עוד נאמר במפרט כי “[…] כלל המכשירים נדרשים להיות בתאימות מלאה לעבודה עם AirWatch MDM של חברת VMware”.

“[…] למען הסר ספק, מובהר כי רמת הקרינה המרבית המותרת מטלפון נייד או מכל אביזר אחר שיסופק על ידי הספק חייבת לעמוד בדרישות הסף שנקבעו על ידי משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה”.

“[…] המכשירים שיסופקו יהיו מכשירים מתקדמים העובדים בטכנולוגיה מתקדמת של דור 5 ולאחר שעברו את כל הבדיקות הנדרשות ברשת הספק וקיבלו את כל האישורים מהרשויות המוסמכות לרבות משרד התקשורת, משרד הגנת הסביבה ומכון התקנים על פי כל דין. אין באפשרות המציעים להציע מכשירי קצה הפועלים אך ורק ברשת ישנה שאין לה עתיד טכנולוגי רלבנטי ל- 7 שנים הבאות לפחות ואשר הפסיקו לפתח אותה טכנולוגית”.

באשר למכשירי טלפון ‘כשרים’ נאמר במפרט כי “המציעים יפרטו בנספח A4 למסמכי המכרז, את דגם של מכשיר רט”ן כשר. דגם המכשיר הכשר ותכונותיו יהיו בהתאם למכשיר המתקדם ביותר באותה העת אצל הספק הזוכה, תכונותיו ושירותי הרשת יהיו בהתאם למקובל אצל הספק. היקף המכשירים הכשרים יהיה בהתאם לצרכי רכבת ישראל וללא הגבלה. מודגש כי רכבת ישראל אינה מתחייבת לעשות שימוש במכשיר כשר אלה אם ימצא צורך לכך והדבר יאושר על ידי מנהל מחלקת תקשורת ומנ”מ. רכבת ישראל תשלם עבור רכישת מכשיר כשר, תשלום חד פעמי על סך 350 ₪ )לא כולל מע”מ)”. [הערה: כך במקור; נראה ש- צ”ל: רכבת ישראל אינה מתחייבת לעשות שימוש במכשיר כשר אלא אם ימצא צורך לכך].

באשר לעדכון תעריפים נאמר במפרט: “ברכבת ישראל מבינים כי תחום השירותים הסלולאריים הינו תחום דינמי ומשתנה, אשר עלויות השימוש בו יורדות לעיתים קרובות. מובהר בזאת כי פעם בשנה במשך כל תקופת ההתקשרות, ועל פי שיקול דעתו הבלעדי של מתאם הרכבת, [ר]שאית רכבת ישראל לזמן את הספק למו”מ לצורך הוזלת תעריפים”.