רכבת ישראל: בקשה לקבלת מידע – פרוייקט GSM-R

הגוף המפרסם: רכבת ישראל

נושא המכרז: בקשה לקבלת מידע – פרוייקט GSM-R

תאריך פרסום: 29 באוקטובר 2012

מועד אחרון: 22 בנובמבר 2012

הערות: רכבת ישראל שוקלת להקים מערכת ERTMS [מערכת European Rail Traffic Management System] הכוללת ETCS-L2 [מערכת European Train Control System] ו- GSM-R [מערכת תקשורת הדומה לתקן GSM במערכת הרדיו]. לקראת אפשרות פרסום מכרז בנושאים אלה מבקשת הרכבת לברר שתי סוגיות משמעותיות: מקורות להשגת תדר בתחום GSM900 כגון פינוי תדרים, שימוש חוזר, מימוש הדדי ואפשרויות מערכתיות אחרות; היערכות ארגונית של מציעים ושל רכבת ישראל לקרת הספקה, הקמה, תפעול ותחזוקה של רשת GSM-R.

קיום קשר רדיו הוא תנאי הכרחי לתנועת הרכבות. המערכת חייבת להיות מותאמת לסטנדרטים מחמירים. עפ”י הנהלים ברכבת, מכשיר לא תקין מחייב להשבית קטר. הרכבת מפעילה כיום רשת רדיו בתחום ה- VHF המבוססת על מכשירי קשר אנלוגיים קונבנציונליים המחוברים לרשת ROIP מסוג מוטוברידג’ של חברת מוטורולה. קיימים נהלים מפורטים לשימוש בקשר הרדיו ובמערכות הגיבוי. לצד המערכות המבצעיות המשמשות לניהול ובקרת הרכבות מופעלים גם מכשירי מירס ומכשירי סלולר ציבוריים לצורכי מנהלה שונים. מערכות הקשר הקיימות כיום אינן מחוברות בשום דרך למערכות הבלימה או האיתות הקיימות.

רכבת ישראל מפעילה כ- 660 ק”מ של תוואי מסילה ומסיעה כ- 37 מיליון נוסעים לשנה על גבי 338 רכבות ליום. קיימות 47 תחנות נוסעים ו- 30 תחנות תפעול ומשא. המסילה לאילת תוסיף עוד כ- 200 ק”מ לתוואי.