ריכוז ידיעות לרגל ההשבעת ב- 20.1.2017 של דונלד ג’ון טראמפ כנשיא ה- 45 של ארצות הברית

09:36 20.01.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

הושקה מפה אינטראקטיבית הכוללת את כל המידע הנדרש החל מתחנות עזרה ראשונה וכלה בתחנות מטרו בעיר הבירה וושינגטון

שיתוף פעולה של כ- 40 סוכנויות ממשלתיות הניב את המפה האינטראקטיבית לרגל טקס השבעתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה”ב (Presidential Inauguration 2017).  המפה האינטראקטיבית המקוונת כוללת את כל המידע הנדרש לאלה שיגיעו לעיר הבירה החל מתחנות עזרה ראשונה וכלה בתחנות מטרו  בעיר Washington D.C.. המפה כוללת עדכונים לגבי סגירת רחובות ואירועים אחרים. המפה מתבססת על טכנולוגיית מערכת המידע הגיאוגרפית של חברת ESRI. ההערכות נעות בין צפי ל- 700,000 איש ל- 2 מיליון איש. מדובר הן באנשים שיבקשו להשתתף ולצפות בטקס ההשבעה והן במפגינים נגד בחירת הנשיא החדש.

חברות הסלולר האמריקניות הגדילו קיבולת הרשת לרגל הגידול בגודש התעבורה עם הגיעם של המונים לטקס ההשבעה

חברות הסלולר האמריקניות הודיעו בימים האחרונים כי הגדילו קיבולת הרשת לרגל הגידול בגודש התעבורה עם הגיעם של המונים לוושינגטון הבירה לטקס ההשבעה של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית. בוושינגטון הוצבו גם מתקני שידור סלולר ניידים בסמוך לגבעת הקפיטול וליד ה- National Mall וכן לאורך נתיב המצד המסורתי מגבעת הקפיטול לבית הלבן.

עובדי היי-טק הפגינו מול מטה חברת Palantir מחשש כי היא תקים את מאגר רישום המהגרים המוסלמים בארה”ב לפי רצונו של טראמפ

חמישים עובדי היי-טק הפגינו מול מטה חברת Palantir Technologies בפאלו אלטו מחשש כי היא תקים את מאגר רישום המוסלמים בארה”ב [Muslim registry] לפי רצונו של הנשיא הנבחר החדש של ארה”ב דונלד טראמפ. חברת ההזנק Palantir מתמחה בתחום כריית נתונים [data mining]. אחד ממייסדי החברה הוא Peter Thiel תומך ותיק בטראמפ ומשמש כיום גם כיועצו. חברות היי-טק ובהן חב’ Facebook , חב’ Alphabet  וחב’ Apple  פירסמו הצהרות לפיהן הן לא ישתפו פעולה עם יצירת מאגר כזה. בארה”ב טוענים כי מאגר כזה מזכיר את תקופת השואה.

John Chambers  יו”ר חברת Cisco Systems מעריך שהנשיאות של טראמפ תהיה טובה לכלכלה האמריקנית

בשולי הכנס השנתי המסורתי של הפורום הכלכלי העולמי [World Economic Forum Annual Meeting 2017] הנערך בימים אלה בדאבוס-קלוסטרס שווייץ העריך John Chambers יו”ר חברת Cisco Systems כי שהנשיאות של טראמפ תהיה טובה לכלכלה האמריקנית. לדבריו, ראשי ארגונים גדולים בארה”ב אופטימיים ומעריכים שהנשיא הנבחר יחזק את הכלכלה האמריקנית ויביא לגידול במספר המועסקים במשק האמריקני. אחת הסיבות לאופטימיות לדעתו הוא חנינת המס הצפוייה לחברות האמריקניות המחזיקות יותר מ- 2 טריליון דולר מזומנים מחוץ לגבולות ארה”ב. סיסקו עצמה מחזיקה יותר מ- 60 מיליארד דולר מחוץ לארה”ב. צ’יימברס העריך כי כ- 40% מהחברות האמריקניות הגדולות ייעלמו במהלך השנים הקרובות אולם במקביל יהיה גם שגשוג של חברות הזנק (סטרט-אפים) ויווצרו מה שהוא מכנה “multinational microcompanies”.

בבית הלבן: מחשבים “חדשים מהניילונים”

עפ”י דיווחים שונים, במהלך ההתארגנות לקראת סיום כהונתו ובואו של דונלד טראמפ לבית הלבן הורה הנשיא היוצא ברק אובמה לצוותו לשדרג את מערכות המחשוב של הבית הלבן: לשם כך נרכשו מחשבים חדשים ושודרג שירות האינטרנט שם.

אזהרה: צפוייה התקפת מניעת שירות אפשרית כמחאה נגד השבעת טראמפ

Juan Soberanis מהנדס תוכנה אמריקני מסן פרנסיסקו קליפורניה מבקש להפיל את האתר Whitehouse.gov  באמצעות התקפת מניעת שירות מבוזרת [Distributed Denial of Service, DDoS] במחאה לרגל טקס ההשבעה של דונלד טראמפ. הוא יצא בקריאה לכל האמריקנים המתנגדים לבחירתו של טראמפ לבקר באתר בזמן טקס ההשבעה ובכך לגרום להשבתת האתר. מדובר בצעד המנוגד לחוק בארצות הברית אולם הוא רואה זאת באור שונה ולדבריו צעד זה הינו בדיוק כמו צעידה פיזית לוושינגטון הבירה וכי Civil disobedience הייתה תמיד חלק מההליך הדמוקרטי האמריקני.

השר לביטחון הפנים לשעבר מזהיר את טראמפ וקורא לו לשקול את הסיכונים הכלכליים  בהתקפות סייבר

Tom Ridge מי שהיה השר הראשון לביטחון הפנים בארצות הברית [Secretary of Homeland Security] מזהיר את טראמפ וקורא לו לשקול את הסיכונים הכלכליים  בהתקפות סייבר. לדבריו ההתערבות של רוסיה בתהליך הבחירות הפנימי בארה”ב הוא תזכורת לסיכוני אבטחת הסייבר הן למגזר הממשלתי והן למגזר הפרטי. “רוסיה היא תזכורת שהתקפות סייבר הן סיכון מתמיד ליחידים, למדינות ולחברות ועליך לעשות הכל כדי להבין את הסיכון. זו תזכורת לכך שהסיכון הוא רציני וקבוע ואף הולך ומחמיר”.

ראש ה- MI6 הבריטי לשעבר חושש שטראמפ לא יכול לטפל במורכבות מלחמת הסייבר

Sir John Sawers  לשעבר ראש ה- MI6 הבריטי (בשנים 2009-2014) חושש שדונלד טראמפ לא יכול לטפל במורכבות מלחמת הסייבר. בראיון לתוכנית רדיו של ה- BBC הוא ביע חשש שטראמפ אינו מסוגל לתפוס את כל המורכבויות של עידן הסייבר בזמן בו המתיחות בזירה זו בין המדינות הגדלות ביותר בעולם ממשיכה להתעצם. הוא ציין כי מדובר ביריבויות ובמתיחות בין ארה”ב, סין ורוסיה שלא נראתה דוגמתה מאז סיומה של המלחמה הקרה.