ריכוז ידיעות היי-טק הקשורות לבחירות המקדימות לנשיאות ארה”ב 2016

05:41 01.03.2016

קטגוריות: מימשל/מימשל זמין

תגים: ,

מחקר טוען ש- Twitter אינו חזאי אמין לתוצאות בחירות

מחקר של Social Science Computer Review  שפורסם בפברואר 2016 אומר כי קשה לחזות תוצאות של מערכת בחירות בהתבסס על ה”באז” שמקבל מועמד כלשהו בטוויטר. המחקר מבוסס על הבחירות הפדרליות שנערכו בגרמניה ב- 2013 ומצא כי נתוני טוויטר היו אמצעי מדוייק יותר לרמת ההתעניינות במועמדים או במפלגה מסויימים משאד ברמת התמיכה אשר הם זוכים לה בפועל. במלים האחרות: ממצאי המחקר מעידים על כך שהנוסחה “יותר ציוצים, יותר קולות” לא תמיד נכונה. דובר של טוויטר אמר כי הדברים אינם רלבנטיים למערכת הבחירות הנוכחית בארה”ב.

טלוויזיה היא פורמט הפרסום הפוליטי היעיל ביותר המשפיע על דפוסי הבחירה

מחקר של חברת Kelly Scott Madison, KSM  ושל ORC International  שפורסם 6 בפברואר 2016 אומר כי טלוויזיה היא פורמט הפרסום הפוליטי היעיל ביותר המשפיע על דפוסי הבחירה בקרב בני דורות שונים. ממצאים דומים היו גם בסקרים של YuMe.

מהסקר של KSM/ORC international עולה עוד כי פרסום בפרינט (בעיתונות המודפסת ובמגזינים) אף הוא יעיל בהשפעה על דפוסי הבחירה של בני דורות שונים. יחד ם זאת פרסום במדיה החברתית וסרטי וידאו באינטרנט יותר יעילים, במיוחד בקרב קבוצות הגיל הצעירות יותר.

מדיה דיגיטלית משתווה כיום לטלוויזיה כמקור מידע עיקרי לגבי המועמדים לנשיאות (61% בקרב שתיהן).

The Race for the White House 2016: Registered Voters and Media and Information During the Primaries , דו”ח של Interactive Advertising Bureau, IAB  שפורסם ב- 25 בינואר 2016 אומר כי בהתבסס על סקר שנערך עבורה ע”י Vision Critical בקרב בגירים בעלי זכות הצבעה בארה”ב, מדיה דיגיטלית משתווה כיום לטלוויזיה כמקור מידע עיקרי לגבי המועמדים לנשיאות (61% בקרב שתיהן).

לדברי עורכי הסקר, למדיה החברתית תפקיד חיוני בתהליך הפוליטי וכי הדיגיטל הוא מדיום קריטי להגעה אל המצביעים במהלך הבחירות המקדימות.

גוגל קיבלה פטנט בארה”ב למימשק משתמש לבחירות מקוונות

המגזין  Computerworld דיווח ב- 17 בפברואר 2016 אומר כי חברת Google רשמה פטנט בארצות הברית למימשק משתמש לבחירות מקוונות [Voting User Interface, VUI]. הבקשהלרישום פטנט הוגשה ב- 30.10.2013. המגזין פנה לגוגל בשאלה מה בכוונתה לעשות עם הטכנולוגיה הזו אך לא קיבל תשובה.

האנליסט Ezra Gottheil מ- Technology Business Research מעריך כי בשלב הראשון תשתמש גוגל בטכנולוגיה לצורכי סקרים חברתיים ובידוריים ורק בשלב מאוחר יותר תבחן אותה בתחום הפוליטי ולדעתו בחירות פולטיות מקוונות הן תחום אי-שם בעתיד.

ברוס שנייר: ההאקרים נכנסים לעולם הפוליטי האמריקני

מומחה האבטחה הידוע ברוס שנייר אומר כי ההאקרים נכנסים לעולם הפוליטי האמריקני משום ש”הפיתוי גדול מידי עבורים”. לדבריו קיימת סבירות שהם ינסו לפגוע בתהליך בחירות 2016 לנשיאות, למחוקקים, לבחירות ברמת המדינות ובשלטון המקומי. הם ינסו לפרוץ לאתרי המועמדים, לחשבונות המייל ולחשבונות במדיה החברתית כדי לחשוף מידע שהמועמדים מבקשים להסתיר.

דו”ח של InfoSec Institute: קל מאוד לפרוץ לאתרי האינטרנט של 16 מועמדים לנשיאות בארה”ב

2016 Presidential Candidate Security Investigation, דו”ח של InfoSec Institute שפורסם בנובמבר 2015 קובע כי קל מאוד לפרוץ לאתרי האינטרנט של 16 מועמדים לנשיאות בארצות הברית. עורכי הדו”ח שואלים: “אם המועמדים לנשיאות אינם מתייחסים ברצינות לנושא אבטחה, כיצד ניתן לצפות שאחרים יעשו זאת?”