ריגול סייברי: אחרי NY Times גם WSJ אומר שהאקרים סינים פרצו אליו; חברת סימנטק מגיבה על ההאקינג לניו יורק טיימס

חברת Dow Jones & Co., הבעלים של העיתון Wall Street Journal , הודיעה ב- 31 בינואר 2013 כי העיתון נפל קורבן להתקפות איסוף מידע שבוצעו בידי האקרים סינים.

הדבר פורסם מספר שעות לאחר שהעיתון NY Times פירסם אף הוא כי הותקף ע”י האקרים סיניים.

שני כלי התקשורת סבורים כי הדבר נעשה למטרות איסוף מידע בעיקר אחר המידע הקיים במערכות העיתונים בנושא ממשלת סין ואחר מקורות המידע שלהם בסין.

בניו יורק טיימס אומרים כי הדבר נבע ככל הנראה מסדרת כתבות שהעיתון פירסם על ראש ממשלת סין Wen Jiabao וכי התקפות ההאקינג נמשכו ארבעה חודשים.

בכתבה שפורסמה בניו יורק טיימס נאמר בין היתר כי “במהלך תקופה של שלושה חודשים ההאקרים התקינו 45 פריטים של נוזקה. הניו יורק טיימס – אשר משתמש במוצרי אנטי-וירוס של חברת סימנטק – מצא שרק במקרה אחד סימנטק זיהתה תוכנה של התוקפים כזדונית ובודדה תוכנה זו”.

בתגובה פירסמה חברת Symantec הודעה לעיתונות ב- 31 בינואר 2013 בה היא מתייחסת לפרשה ואומרת כי התקפות מוכוונות מתקדמות [advanced targeted attacks, ATA] מדגישות את החשיבות עבור חברות, מדינות וצרכנים לוודא שהם משתמשים במלוא היכולת של פתרונות אבטחה. לדברי סימנטק, היכלות המתקדמות בפתרונות שלה מתייחסות באופן ספציפי להתקפות מתוחכמות. “פנייה רק אל רכיבי אנטי-וירוס מבוססי-חתימה של פתרונות קצה אינה מספיקה בעולם המשתנה מידי יום בהקשר של התקפות ואיומים. אנו מעודדים לקוחות להיות אגרסיבים מאוד בפיתוח פתרונות המציעים גישה משולבת לאבטחה. תוכנת אנטי-וירוס כשלעצמה אינה מספיקה”.