רוסיה מתכוונת לשדרג ציוד לבקרת תדרים בחצי האי קרים

15:26 15.05.2014

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

Roskomnadzor רגולטור התקשורת הפדרלי הרוסי הודיע כי בכוונתו לשדרג ציוד לבקרת תדרים שבשימוש כיום בחצי האי קרים האוקראיני שסופח לאחרונה לרוסיה.

הציוד הנמצא בשימוש בקרים אינו תואם לציוד מודרני יותר הנמצא בשימוש ברוסיה.

ידיעות קודמות לגבי רגולטור התקשורת הפדרלי הרוסי ואוקראינה ניתן לקרוא כאן באתר.

ב- 25 באפריל 2014 דווח כי חברת התקשורת הרוסית Rostelecom סיימה פריסת fibre-optic backbone link בין העיר קרץ’ הרוסית לבין חצי האי קרים לרבות החלק של כבל תת-ימי באורך כולל של 46 ק”מ ובקיבולת שכיום היא של 110 Gbps ושניתן יהיה להרחיבה בצורה משמעותית בעתיד.

ב- 23 באפריל 2014 דווח כי חברת התקשורת הרוסית TransTeleCom, TTK [יחידה בבעלות חברת הרכבות הרוסית] בוחנת אפשרות להיכנס לפעילות בחצי האי קרים. Artyom Kudryavtsev נשיא החברה אמר בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti כי החברה תצטרך להוציא 1 מיליארד רובלים לצורך תחילת הפעילות בקרים – במידה ותהיה. הדבר גם יצריך את החברה לבצע שינויים בתוכניות ההשקעה שלה בהיקף 12 מיליארד רובל לשנת 2014.

ב- 29 באפריל 2014 דווח בקייב הבירה כי אוקראינה הפסידה לפחות 80 מיליארד דולר מאז שחצי האי קרים סופח לרוסיה וכי תג המחיר עוד יעלה בהרבה (בשל אובדן הכנסות וכן בשל והערך של עתודות אנרגיה [גז ונפט] בים השחור המוערכות ב- 800 מיליון דולר עד 1.2 מיליארד דולר). שר המשפטים האוקראיני אמר כי תוגש תביעה נגד רוסיה לבית-הדין האירופי לזכויות אדם.