רויטרס: מחשש להתקפות סייבר בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, המימשל האמריקני האיץ מוקדם יותר השנה את החקירה נגד חברת התוכנה הרוסית קספרסקי

07:58 10.05.2022

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

סוכנות הידיעות רויטרס פירסמה אתמול (9.5.2022) ידיעה בלעדית לפיה מחשש להתקפות סייבר בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, המימשל האמריקני האיץ מוקדם יותר השנה את החקירה נגד חברת התוכנה הרוסית קספרסקי, יצרנית תוכנת האנטי וירוס [Kaspersky Lab]. כך לדברי שלושה אנשים המכירי את הנושא.

אשתקד היה זה משרד המשפטים האמריקני שנה אל משרד המסחר שביקש לחקור את הנושא, אמר אדם רביעי לסוכנות הידיעות רויטרס. ואולם, משרד המסחר כמעט ולא התקדם בנושא עד שבחודש מארס השנה הבית הלבן וגורמי מישל אחרים האיצו במשרד המסחר לקדם את החקירה.

החשש האמריקני היה ונותר כי הקרמלין עלול להשתמש בתוכנת האנטי וירוס, שהיא בעלת גישה פריבילגית למערכות מחשבים, כדי לגנוב מידע רגיש ממחשבים אמריקנים ככל שהסלימה המתיחות בין מוסקבה לבין המערב בכל הנוגע לאוקראינה.

מאסדרים (רגולטורים) אמריקנים כבר אסרו על שימוש ממשלתי פדרלי בתוכנות של קספרסקי.

רויטרס מציינת כי משרדי המסחר והמשפטים האמריקנים כמו גם חברת קספרסקי סירבו להגיב על הידיעה. חברת קספרסקי הכחישה בעבר כי היא פועלת בצורה לא ראוייה או שהיא משתפת פעולה על הביון הרוסי.

* ידיעות קודמות בנושא: כאן ו- כאן.