רויטרס: למרות המלחמה בעיראק הממשלה דורשת משלוש חברות הסלולר הפעילות במדינה לשלם כל אחת סכום של 307 מיליון דולר עבור תדר 3G

למרות המלחמה במדינה, ממשלת עיראק דורשת משלוש חברות הסלולר הפעילות במדינה לשלם כל אחת סכום של 307 מיליון דולר עבור תדר 3G. שלוש החברות ממתינות כבר מספר שנים כדי להתחיל לספק שירותי דור שלישי.

חברות הסלולר הפעילות כיום בעיראק הן: Zain Iraq [השייכת לקבוצת התקשורת הכווייתית Zain], חברת Asiacell [בבעלות חברת התקשורת Ooredoo] וחברת Korek [בבעלות Orange].

בשנת 2007 שילמה כל אחת משלוש החברות סכום של 1.25 מיליארד דולר עבור הרישיונות שלהן ולכאורה אין הן צריכות לשלם עבור רישיון דור שלישי חדש. עם זאת, הן צריכות תדרי רדיו נוספים לכך – והממשלה דורשת תשלום נוסף.

החברות נדרשות כיום להגדיל את ההוצאות התפעוליות שלהן בשל הלחימה הקשה ברחבי עיראק. בחודש אוגוסט האחרון גרמה סידרת פיצוצים בעיר הצפונית קירקוק לפגיעה ולהשבתה זמנית של הרשת של חברת Zain Iraq. החברה הודיעה ש- 25-30 אחוזים מקרב 11.6 מיליון לקוחותיה הושפעו מהלחימה וכי לדבר תהיה השפעה על התוצאות הרבעוניות שלה לרבע השלישי של 2014.

עיראק היא אחת מהמדינות הבודדות במזרח התיכון שעדיין מסתמכת על רשתות דור שני (2G) והאינטרנט הנייח יקר ולא ניתן לסמוך עליו.

לפי נתוני ה- International Telecommunication Union, ITU פחות מעשירית מהעיראקים הם כיום מקוונים.