רויטרס: האו”ם אישר לחברה מצרית להמשיך במיזם הטלקום המשותף בצפון קוריאה למרות הסנקציות הבינלאומיות

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי חברת Orascom Investment Holdings  המצרית הודיעה לבורסה לניירות ערך [Egyptian Exchange] בקהיר שהוענק לה פטור רשמי מארגון האומות המאוחדות להמשיך ולפעול בתחום הטלקום בצפון קוריאה, למרות העיצומים שהוטלו עליה בידי מועצת הביטחון.

בשנת 2017 החליטה מועצת הביטחון להדק את העיצומים על צפון קוריאה בתהליך שהפך מיזמים מסחריים משותפים [commercial joint ventures, JVs] עם חברות בצפון קוריאה – לבלתי חוקיים.

המיזם המשותף של אורסקום בצפון קוריאה Koryolink הוא עם Post and Telecommunication Company שבבעלות ממשלת הצפון. הוא מספק שירותי מובייל בדור שלישי [3G] ופועל מאז שנת 2008. לאורסקום נתח של 75% במיזם אולם היא טוענת כי בשנת 2015 ‘איבדה את השליטה’ על המיזם המשותף בצפון קוריאה ובמשך מספר שנים היא מנסה, עד כה לשווא, לקבל חזרה מ- Pyongyang כספים המגיעים לה בשל כך.

אורסקום הודיעה לבורסה בבירת מצרים כי קיבלה הודעה מהנציגות הדיפלומטית המצרית בניו יורק לפיו הוענק רשמית הפטור אך לא סיפקה פרטים נוספים.

בסוף חודש דצמבר 2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “דיווח: בעלת המניות הראשית במפעילת הדור השלישי היחידה בצפון קוריאה הקפיאה פעילותה כתוצאה ממדיניות הגרעין של המדינה המבודדת”.