ראש עיריית פריז בראיון עיתונאי: תושבי בירת צרפת יצביעו לגבי עתיד הקורקינטים החשמליים בעיר

10:36 17.01.2023

קטגוריות: קורקינטים ואופניים חשמליים

תגים:

Anne Hidalgo ראש עיריית פריז אמרה בסוף השבוע האחרון בראיון עיתונאי לעיתון Le Parisien כי תושבי בירת צרפת יצביעו ב- 2.4.2023 לגבי עתיד שכירת הקורקינטים החשמליים בעיר ולמעשה על עתיד מגזר ה- micromobility.

כיום פועלות שלוש חברות [Dott, Lime, Tier] בתחום זה בעיר פריז כשלכל אחת מהן 5,000 קורקינטים חשמליים מושכרים. רישיונות הפעילות שלהן אמורים לפוג ב- 23.3.2023 ואולם החברות יוכלו להמשיך לתת שירות גם לאחר מועד זה עד שיתקבלו תוצאות ההצבעה ויוחלט רשמית מה לעשות בנושא זה.

ראש העיר אמרה בראיון לעיתון כי “יש לנו בעייה רצינית לגבי הקורקינטים הללו. הם אינם ידידותיים לתחום האקלים. העובדים בחברות ההשכרה אינם זוכים ליחס הולם”.

בקרב מועצת העיר פריז הדעות חלוקות לגבי המשך פעילות הקורקינטים החשמליים בבירת צרפת. כך, למשל, סגן ראש העיר David Belliard, אשר גם אחראי לתחום התחבורה והוא חבר המפלגה הירוקה, מתנגד נחרצות לשירותים הללו.

עפ”י סקר של חברת Ipsos [שמומן בידי שלוש חברות השכרת הקורקינטים], ארבעים אחוז מהאנשים בפריז מרוצים משירותי השכרת הקורקינטים החשמליים ו- 88% מעריכים כי השירות יימשך.

בתגובה, שלוש החברות פירסמו הודעה משותפת לעיתונות בה הן בירכו על ההחלטה לבצע את המשאל בקרב אזרחי פריז. לדבריהן, בשנה החולפת ביצעו יותר משני מיליון משתמשים ייחודיים בשירותי הקורקינטים החשמליים ובשנת 2021 היה ‘חיסכון’ של 700 טונות של פליטות CO2.

יצויין כי יש 800 עובדים בפריז בשלוש חברות השכרת הקורקינטים החשמליים, כולם בעבודה תחת הסכמי עבודה מלאים.