ראש מטה הסייבר הלאומי: אין הגנה מוחלטת מפני התקפות סייבר

העיתון וול סטריט ג’ורנל פירסם ב- 2 ביוני 2015 ידיעה העוסקת בביקורו הנוכחי של ראש מטה הסייבר הלאומי ד”ר אביתר מתניה בבירת ארצות הברית.

בראיון לוול סטריט ג’ורנל אמר ד”ר מתניה כי איראן וקבוצות טרור יכולות להרחיב בצורה משמעותית את יכולות התקפות הסייבר שלהן בתקופה של שלוש עד חמש השנים הקרובות. “אני חושב שהדבר החשוב הוא להבין טוב יותר מה עומד להיות חשוב בעתיד”. לדבריו, “גם אלה שעדיין לא שם כיום יהיו שם בשנים הקרובות”.

הוא ציין כי יש כל העת ניסיונות לתקוף תשתיות קריטיות בישראל אולם הן לא הצליחו.

ראש מטה הסייבר הלאומי ביקר בוושינגטון ונפגש עם מקבלי החלטות וגורמים עסקיים כדי לקדם ששיתופי פעולה בתחום הסייבר ולמשוך השקעות.

במפגש אשר נערך בלשכת המסחר האמריקנית הוא אמר כי בשנים האחרונות משקיעים השקיעו 500 מיליון דולר בחברות הזנק (סטרט אפים) ישראליות בתחום הסייבר: “אנו רואים עצמנו כאינקובטור סייבר עולמי”, אמר.

הוא הדגיש כי אין הגנה מוחלטת מפני התקפות סייבר.

ד”ר אביתר מתניה נשאל בפגישה בלשכת המסחר האמריקנית בוושינגטון לגבי מעורבותה של ישראל בתולעת Stuxnet נגד איראן והשיב: “לא אני הוא האיש שצריך לשאול אותו בנושא”.

בתוך כך דיווח משרד ראש הממשלה כי לראשונה השתתף ה- CERT  של מטה הסייבר הלאומי בתרגיל הלאומי “נקודת מפנה” שהתקיים בשבוע שעבר. במסגרת התרגיל קיים  מטה הסייבר הלאומי הערכת מצב מדינתית בהשתתפות גורמי הסייבר בגופי הביטחון ובמשרדי הממשלה אשר סקרו תרגילית את השלכות אירועי הסייבר בגזרתם. מרכיב הסייבר בתרגיל התמקד בתרחישים שנועדו לבחון את תהליכי קבלת ההחלטות ברמה הלאומית, את שיתופי הפעולה בין המגזרים השונים ועוד.

ראש מטה הסייבר הלאומי ד”ר אביתר מתניה אמר כי “נוכח התפתחות האיומים במרחב זה נהייה הסייבר מרכיב חשוב והכרחי בתרגול המוכנות הלאומית. התמודדות אפקטיבית עם האתגר מחייבת שיתופי פעולה מקיפים ולכך ניתן דגש בתרגיל זה. אנו נמשיך בשיפור השיטתי של ההיערכות המדינתית כדי לתת מענה לאיומים המשתנים”.