ראש יחידת הסייבר: יש מקרים שהמשטרה מבקשת מספקיות האינטרנט לקבל מידע על משתמש שעבר על החוק אך אינה זוכה בשת”פ גם אם יש בעניין צו בית-משפט

18:10 12.05.2014

קטגוריות: אינטרנט

תגים: ,

וועדת המדע והטכנולוגיה קיימה ב- 12 במאי 2014 דיון שהתמקד באלימות באינטרנט ובמיוחד זו המופנית כלפי בני נוער.

סגן ניצב מאיר חיון ראש יחידת הסייבר במשטרת ישראל אמר בדיון כי יש מקרים בהם המשטרה פונה לספקיות האינטרנט בבקשה לקבל מידע על משתמש שעבר על החוק אך ספקיות האינטרנט אינן משתפות פעולה אף אם יש בעניין צו של בית משפט. לדבריו לפני כשנה וחצי קיבלה משטרת ישראל החלטה לפעול במטרה להרחיב משמעותית את פעילותה כנגד עברות המתרחשות ברשת האינטרנט. “לאחרונה הקמנו יחידה שזו יעודה והיא מהווה חלק מיחידת להב 443”.

מנכ”ל המועצה לשלום הילד ד”ר יצחק קדמן אמר כי “בניגוד לטענה כי רשת האינטרנט מעודדת אלימות בדיוק כפי קרה עם הופעת הרדיו והטלוויזיה ובכך אין שינוי, בפועל רשת האינטרנט מעודדת אלימות הרבה יותר קשה מאחר והנזק שנוצר ברשת נשאר במרחב הקיברנטי ללא מגבלת זמן, ניתן לפעול באופן אנונימי ומהירות התגובה היא אדירה”. עוד אמר ד”ר קדמן כי מדינת ישראל היא יבואנית חומרי הפדופיליה הגדולה בעולם כמו היצואנית הגדולה ביותר. בפועל החקיקה לא ערוכה להתמודד עם התופעה”..

יו”ר הוועדה ח”כ משה גפני אמר בסיכום הדיון כי “אנחנו נמצאים בעידן שבו פעילות באינטרנט יכולה להביא לחיסולו של אדם. המצב כיום הוא בלתי מתקבל על הדעת. דיון זה הוא רק ראשון בסדרה”.