ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה: הסייבר הוא נושא קריטי עבורנו ואתגר עצום; נמשיך להשקיע ולהוביל בתחומי הסייבר

16:27 07.12.2015

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים:

ראש מטה הסייבר הלאומי ד”ר אביתר מתניה קיים ב- 6 בדצמבר 2015 סקירה בפני חברי הממשלה. הסקירה אמורה הייתה להינתן בישיבת הממשלה שבוע קודם לכן [ואף פירסמתי על כך ידיעה מקדימה בחלון המבזקים של אתר זה] אולם נדחתה להשבוע.

עפ”י הודעת מזכירות הממשלה, ד”ר מתניה סקר בפני הממשלה את נושא איומי הסייבר על המגזר האזרחי והמענה הנדרש להתמודדות עם איומים אלה. במסגרת הסקירה הוא  הציג בין השאר, את הסוגיות הבאות: המימד המהפכני של הסייבר על שיגרת החיים המודרניים;  האיומים השונים הנובעים ממרחב הסייבר בתחומים כמו פשיעה, ריגול, טרור, שיבוש מערכות אזרחיות וכו’; תפיסת ההגנה הנדרשת החל מן הארגון הבודד ועד להגנה ברובד הלאומי.

הוא התייחס גם למימוש תפיסת ההגנה בישראל בהתאם להחלטות הממשלה, להדגשים הישראליים בפיתוח יכולות טכנולוגיות בתחום הסייבר וכן לאתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל בתחום זה.

בסקירתו נגע ד”ר מתניה באיומים, במענים ובהזדמנויות שהתחום מייצר ואמר כי “מהפכת הסייבר היא בסדר גודל של המהפכה התעשייתית. אנו מפתחים תפיסות הגנה לרמת הפרט,  הארגון והמדינה. יש כאן גם הזדמנות כלכלית ועסקית יוצאת מהכלל. ישראל מובילה בתחומים אלה בעולם. אנו מקדמים מו”פ ברמה הלאומית והשקעות בתעשייה ובאקדמיה ופועלים עם כל הגורמים הרלבנטיים כדי להגן מפני מתקפות וניסיונות חדירה דרך מרחב הסייבר”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון: “הצבתי את תחום הסייבר כיעד לאומי כי זה נושא קריטי עבורנו ואתגר עצום. אנו פורצי דרך ומובילים בעולם. הקמנו את מטה הסייבר הלאומי, אנו מעבירים את יחידות הסייבר של צה”ל לבאר שבע ובונים שם מרכז כלכלי שמתמחה בנושא. אנו מבצעים צעדים נוספים ברמה הלאומית. נמשיך להשקיע ולהוביל בתחומי הסייבר”.