ראש המינהל האזרחי הודיע בכנסת אתמול על שינוי משמעותי בכל הקשור להקמת מתקני סלולר באיו”ש

ועדת המשנה לעניינים אזרחיים וביטחוניים ביו”ש (של וועדת החוץ והביטחון) בראשות ח”כ מוטי יוגב קיימה ביום ראשון (4.12.2016) דיון מעקב בנושא הכיסוי הסלולרי ביו”ש. בדיון השתתף ראש המינהל האזרחי (מנהא”ז), תא”ל בן-חור אחוות.

ראש המינהל האזרחי אמר בדיון כי בתוכנית התלת-שנתית (שהחלה בשנת 2014), היו צפויות חברות הסלולר להקים 19 מתקנים סלולריים, אולם עד כה הוקמו שלושה בלבד (דולב, משכיות ומיצד).

בשל היעדר התקדמות מספקת של החברות הסלולר, הוחלט כי בכפוף לקבלת תקצוב, משאבים, והתחייבות מחברות הסלולר שיתקינו ציוד שידור וישלמו למנהל האזרחי דמי שכירות, המינהל יהיה זה שיקים את האנטנות הסלולריות.

“במסגרת דיון שהתקיים בשבוע שעבר עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מנכ”ל משרד ראש הממשלה, מנכ”ל משרד התקשורת  ונציגי משרד האוצר, הושג אישור עקרוני למהלך להקצאת משאבים ואנו מתכוונים לקדם תוכנית זו”.

נציג אגף התקציבים במשרד האוצר אמר כי על שוק התקשורת להיות פרטי בכל מקום ועל חברות הסלולר לבצע את ההשקעה בהקמת המתקנים, אך האוצר לא יהיה זה שיעכב את ביצוע הסיכום.

נציגי חברות הסלולר עדכנו בדיון על התקדמות הפרוייקטים השונים במסגרת התכנית התלת שנתית, ובראש העדכונים התחייבות שלהם כי עד סוף חודש דצמבר יעבוד מתקן השידור בוואדי חרמייה.

ח”כ יוגב אמר כי הוא מצפה לראות כבר בתקציב הקרוב שורה של 30 מיליון ₪ וכן תקני עובדים למנהל האזרחי, על-מנת שיוכלו להתחיל בשלב התכנון בו ימפו מחדש את כל צרכי הסלולר ביו”ש, ומשם יתקדמו לתעדוף מיקום וסדר הקמת האנטנות על ידי המנהל האזרחי.