קספרסקי: רשתות חברתיות הן “מגרש המשחקים” הוירטואלי המסוכן ביותר עבור ילדים

08:22 25.09.2013

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

דו”ח של חברת האבטחה Kaspersky Labs אומר כי רשתות חברתיות מהוות כיום את “מגרש המשחקים” הוירטואלי המסוכן ביותר עבור ילדים.

בחודש מאי 2013 ביצעו ילדים יותר מ- 52 מיליון ניסיונות בלתי-מורשים להשתמש לרשתות חברתיות ויותר מ- 25 מיליון ניסיונות להיכנס אתרי פורנו.

“האינטרנט הוא מקור למידע וידע שימושי במהלך תקופת הלימודים אולם שימוש בו ללא כל מגבלות עלול להיות סביבה מסוכנת לגולשים הצעירים”, אומרת חברת האבטחה. “איומים שונים החל מוירוסים וכלה בהונאות ותרמיות רציניות לצד תוכן שאינו ראוי שילדים יראו אותו, עלולים להעמיד את הילדים ולעיתים את כל המשפחה – בסכנה”.

סקר של חברת האבטחה Kaspersky Labs ו- B2B International מצא כי בכל משפחה יש 2-3 מחשבים אישיים (שולחניים ו/או ניידים)[ממוצע עולמי: 2.5 מחשבים], אחד או שני מכשירי טלפון חכמים (סמרטפונים) [ממוצע עולמי: 1.4 מכשירים] ומחשב לוח (טבלט) אחד [ממוצע עולמי של 0.7]. כל המכשירים הללו יכולים להיות גם בשימושם של ילדים כשלא תמיד יש פיקוח מתאים מצד ההורים על השימוש של ילדים במכשירים הללו.

המקורות בעלי פוטנציאל הסכנה הגדולה ביותר שהכי מושכים ילדים באינטרנט הם הרשתות החברתיות (31.26%), אתרי פורנו (16.83%), חנויות מקוונות (16.65%),, צ’טים ופורומים (8.09%).