קספרסקי לב: אחד מכל שני ילדים מסתיר התנהגות מקוונת מסוכנת שלו מפני הוריו

22:36 09.04.2016

קטגוריות: אינטרנט

תגים: ,

Growing Up Online: What Kinds Conceal, מחקר של חברת האבטחה Kaspersky Lab   ושל iconKids & Youth שפורסם ב- 6 באפריל 2016 אומר כי “בעולם בו האינטרנט ומכשירים מחוברים משחקים תפקיד כה גדול, חלק עיקרי מחיי הילדים נסתר מעיני ההורים ומציב בפני ההורים את השאלה הקשה: כיצד להבטיח שילדיך גדלים בסביבה מאובטחת ובטוחה מבלי שפולשים לתוך הפרטיות שלהם?”.

“אחרי הכל, ילד המושאר לבדו עם האינטרנט עלול לפגוש תוכן מזיק או בלתי הולם”.

לדברי עורכי המחקר,  אחד מכל שני ילדים (או 44%) מסתיר מפני הוריו התנהגות מקוונת מסוכנת שלו או התנהגות בעלת פוטנציאל להיות מסוכנת.

ככל שהילד/ה גדול/ה יותר מבחינת הגיל, כך הנטייה להסתיר הולכת אף היא וגדלה: שיעור של 33% מקרב בני 8-10 לעומת שיעור של 51% מקרב בני 14-16.

עוד מגמה עליה מצביעים עורכי המחקר היא שככל שהפעילות מסוכנת יותר כך קטנה הסבירות שההורים יוכלו לדעת עליה ולאתרה.

56% מההורים אינם יודעים לגבי היקף הזמן האמיתי שילדיהם מבלים באינטרנט ולכ- 70% אין כל ידיעה לגבי הורדות בלתי-חוקיות או להטרדות והצקות מקוונות (cyberbullying).

כמעט כל ילד שלישי (30%) אומר כי הוא נוקט בצעדים לעקוף פיקוח ובקרה מצד ההורים על ההתנהגות המקוונת שלו: משתמשים בסיסמאות שלא ידועות להורים, גולשים בזמן שההורים נעדרים, מוחקים היסטוריית הפעילות המקוונת ועוד. אחד מכל שבעה (14%) משתמש בתוכנות מיוחדות המסתירות את היישומונים שהם פותחים.