קנצלרית גרמניה ד”ר אנגלה מרקל ב- CeBIT 2016: קוראת לאירופה להאיץ מאמציה לדיגיטציה של כלכלת האיזור; “הזמן קצר”

08:34 16.03.2016

קטגוריות: כללי

תגים: , , , ,

קנצלרית גרמניה ד”ר אנגלה מרקל קיימה ביום שלישי 15.3.2016 את ביקורה השנתי המסורתי בכנס ותערוכת CeBIT 2016 במרכז הכנסים של העיר הנובר בגרמניה.

מרקל אמרה כי היא קוראת לאירופה להאיץ מאמציה לדיגיטציה של כלכלת האיזור והדגישה כי “הזמן קצר”, לדבריה.

בשנים האחרונות השתתפה מרקל באירוע הפתיחה שהתקיים בערב שלפני יום הפתיחה הרשמי אלא שהשנה, ככל הנראה בשל הבחירות שנערכו בגרמניה ביום ראשון האחרון, נדחה ביקורה בתערוכה ביום אחד. מקצת מכלי התקשורת הגרמניים שסיקרו את ביקורה בתערוכה תיארו אותה כאדם עייף הטרוד בתוצאות הבחירות.

בהודעה רשמית שפורסמה ב- 23 בפברואר 2016 אומרת קנצלרית גרמניה ד”ר אנגלה מרקל כי “אין למעשה מקום טוב יותר לחוות את המהפיכה הדיגיטלית מאשר בשוק החשוב ביותר של העולם הדיגיטלי: תערוכת וכנס CeBIT”.

עוד אומרת הקנצלרית בהודעתה כי “הצלחה תלוייה יותר ויותר ביכולת לאמץ הזדמנויות דיגיטליות חדשות”.

כ- 3,300 מ- 70 מדינות מציגות בתערוכה. יותר מ- 350 חברות הזנק (סטרט-אפים) מיוצגות בסביט השנה.

הממשלה הפדרלית הגרמנית באמצעות משרד הכלכלה והבנק לפיתוח KfW חנכו קרן השקעות בהיקף של 225 מיליון אירו להשקעה בחברות בשלבי הצמיחה הראשוניים.

עוד הודיע משרד הכלכלה הגרמני בברלין כי יקים קרן בת 11 מיליארד דולר לקידום השקעות בחיבורי אינטרנט מהירים יותר באיזורים כפריים עד שנת 2025.

במקביל פורסם בברלין כי לחברות חדשניות עומדת כיום קרן של 500 מיליון אירו בראשות ה- European Investment Fund, EIF.

שוק ההון סיכון הגרמני נחשב כקטן מידי. בשנתיים האחרונות נותר המספר השנתי הקבוע של 160,000 חברות הזנק (סטרט-אפים), לאחר ירידה משמעותית בשנים קודם לכן. משרד הכלכלה הפדרלי הגרמני חונך תחרות סטרט-אפים חדשה כשהפרסים עשויים להגיע ל- 600,000 אירו וייעוץ.

בתוך כך, ה- Federation of German Industries, BDI קרא לממשלת גרמניה להבטיח שבמדינה תהיה תשתית פס-רחב חזקה ובעלת ביצועים טובים. נשיא הארגון Ulrich Grillo דיבר בסביט ואמר כי לגרמניה נכונה דרך ארוכה עד שתגיע לתשתית דיגיטלית טובה ואסור שהיא תפגר בתחום זה אחרי מדינות אחרות. הוא ביקר את הממשלה  וטען כי היא פועלת לאט מידי להרחבת הרשתות הדיגיטליות.