קנצלרית גרמניה בפתיחת כנס ותערוכת CeBIT 2013: תעשיית ה- IT היא אחת מהמקורות הראשיים הפוטנציאלים לצמיחה באזור ה- Eurozone

קנצלרית גרמניה ד”ר אנגלה מרקל אמרה בפתיחת כנס ותערוכת CeBIT 2013 ב- 4 במארס 2013 כי תעשיית טכנולוגיית המידע היא אחת מהמקורות הראשיים הפוטנציאלים לצמיחה באזור ה- Eurozone הנתון למשבר כלכלי.

לדבריה נעשה “הרבה” לייצב את האירו אולם “אנו עדיין מדברים על יצירת צמיחה מבלי שבאמת יש לנו תשובה מהיכן תגיע הצמיחה הזאת”.

קנצלרית גרמניה אמרה כי “תעשיית טכנולוגיית המידע היא אחת האפשרויות ואחד החלומות שלי … הוא ליצור את אותם התנאים הבסיסיים לכל חברות ה- IT הקטנות ברחבי אירופה”.

לדבריה חברות הזנק (סטרט-אפים) בתחום ה- IT יכולים לסייע לאירופה בכך שיהוו מנוע צמיחה אולם הם חייבים לפעול בתנאים המאפשרים פעילות חוצת גבולות לאומיים. הדבר אפשרי אם מדינות האיחוד האירופי יספקו מסגרת רגולטורית פשוטה יותר.

גם ראש ממשלת פולין דונלד טוסק שהשתתף באירוע הפתיחה קרא לאיחוד האירופי למצוא דרכים יותר יצירתיות להתמודדות של יבשת אירופה עם המצב הכלכלי כמו גם לעסוק בשאלה כיצד להבטיח את התחרותיות של אירופה.

היום (שלישי, 5 במארס 2013) במרכז הירידים והקונגרסים של העיר הנובר ייפתחו שערי כנס ותערוכת CeBIT 2013 לציבור המבקרים מיותר מ- 110 מדינות.

כנס ותערוכת CeBIT מאורגנים ע”י Deutsche Messe AG ומתקיימים מאז שנת 1970. השם CeBIT הוא ראשי תיבות בגרמנית של Centrum für Büroautomation, Informationstechnologie und Telekommunikation [המרכז למיכון משרדי, טכנולוגיית מידע ותקשורת].

לדברי המארגנים צפויים להציג בתערוכה 4,100 מציגים מ- 70 מדינות. לדברי המארגנים היעד המתוכן היה ל- 4,000 מציגים.

יותר מ- 200 חברות הזנק (סטרט-אפים) ממדינות שונות יציגו באירוע.

הנושא של האירוע השנה הוא Shareconomy: שיתופיות ושימוש משותף בנתונים, בידע, במשאבים ובתשתיות, שירותים ומוצרים.

במסגרת הכנס יהיו כאלף הרצאות, סמינרים וסדנאות.

סביט 2013 תסתיים ביום שבת 9 במארס 2013.