קנליס: הירידה הנמשכת במחירי הנפט בעולם תשפיע בצורה חיובית על הוצאות טכנולוגיית המידע העסקיות והצרכניות ב- 2015

דו”ח של חברת המחקר Canalys שפורסם ב- 26 בינואר 2015 אומר כי לירידה המתמשכת במחירי הנפט בעולם (בשל המשך עודף ההיצע והיחלשות הביקושים) צפוייה להשפיע בצורה חיובית על הוצאות טכנולוגיית המידע העסקיות והצרכניות בשנת 2015.

חברת המחקר אומרת כי עד כה מירב תשומת הלב הוקדשה להשלכות השליליות של המצב (כמו ההשפעות האפשריות על דפלציה ותנודתיות המטבעות וכן ההשפעות על התקציבים הממשלתיים של יצואניות הנפט ושל החברות הרב-לאומיות המפיקות את הנפט).

ואולם קנליס גורסת כי הירידות במחירים יספקו גם תמריץ כלכלי קצר טווח [והדגש הוא על הטווח הקצר] המשתווה לקיצוץ משמעותי במסים, יגדילו רווחי חברות ואת ההכנסה הפנוייה של הצרכנים וכל הדברים הללו יחלחלו לכיוון הוצאות טכנולוגיית המידע.

בתרחיש על-פיו המחירים יישארו בטווח של 50 דולרים לחבית והפקת הנפט תימשך ברמות הנוכחיות בשישה החודשים הקרובים הרי שהכנסות הנפט יקטנו בכמעט 1 מיליארד דולר לעומת המחצית הראשונה של שנת 2014.

החלטת קרן המטבע בעולמית IMF להקטין את חזית הצמיחה העולמית של התמ”ג בשנת 2015 מ- 3.8% ל- 3.5% מוטעית, לדעת קנליס, הסבורה כי מחיר הנפט הנמוך יוביל דווקא לגידול של 0.5% עד 0.7% לפחות.

“במבט היסטורי, גידול בתמ”ג הוביל לגידול בהוצאות ה- IT”, אומרת חברת המחקר שהגדילה את התחזיות שלה לשנת 2015 במספר תחומי טכנולוגיה לרבות טלפונים חכמים (סמרטפונים) – שיעור של 16%, מחשבים אישיים – שיעור של 4%, שרתי x86 – שיעור של 4%, רישות ארגוני [enterprise networking] – שיעור של 4%, אבטחת טכנולוגיית מידע – שיעור של 7% ותקשורת אחודה [unified communications] – שיעור של 4%.

בתוך כך יצרנית תוכנת ההנדסה Aveva כבר הודיעה בלונדון ב- 26.1.2015 כי הירידה החדה במחירי הנפט בעולם תשפיע על הכנסותיה בעיקר בהתייחס ללקוחותיה מתחום הנפט והגז [ש- 45% מהכנסותיה מגיעים מתחום זה] ובמידה מסויימת לקוחות בתחום תחנות כוח ומספנות. השפעה נוספת היא של התחזקות מטבעות כמו הדולר, האירו והליש”ט מול מטבעות בשווקים של החברה באסיה ובדרום אמריקה.