קנדה חילקה למשרדי ההגירה שלה באירופה ערכות ביומטריות ניידות לרישום פליטים מאוקראינה המתכוונים להגר אליה

קנדה חילקה למשרדי ההגירה שלה באירופה ערכות ביומטריות ניידות לרישום פליטים מאוקראינה ולהתמודדות עם הטיפול בבקשות של אלה המתכוונים להגר אליה. כך דיווח Immigration.ca ב- 17 במארס 2022.

מתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה הגיעו לקנדה כ- 8,500 פליטים אוקראינים וההערכות הן שמספר זה יגדל עוד בהרבה. ממשלת קנדה הודיעה כי תקלוט מספר בלתי מוגבל של פליטים מאוקראינה.

לפי הדיווח של Immigration.ca, פליטים המבקשים להגר לקנדה, יספקו טביעות אצבע וצילום אישי בורשה בירת פולין, בוינה בירת אוסטריה ובבוקרסט בירת רומניה. בהליך זה ייעשה שימוש בערכות הביומטריות הניידות הללו. לדברי יועץ התקשורת של ה- Immigration, Refugees and Citizenship Canada IRCC, ביומטריה ממשיכה להיות דרישה מנדטורית למועמדים להגיה לנקדה ויש חובה למסור את הנתונים האישיים ל- IRCC קודם לשלב הנפקת הויזה.

בתוך כך גם נרשם עומס רב על מערכות הפליטים בדנמרק ובפולין מצד רבבות פליטים מאוקראינה שהגישו מסמכים ובקשות לתעודות זהות ולסטטוס מגורים במדינות הללו. עפ”י דיווחים שונים, בדנמרק נפתחו ארבעה משרדים שיטפלו בבקשות נתוני ביומטריה מפליטים אוקראינים המבקשים להגר למדינה. שני אתרים נוספים צפויים להיפתח לשם כך בקרוב.

סמוך לאיצטדיון הלאומי של העיר ורשה בירת פולין מתאספים פלטים אוקראינים רבים במטרה לקבל את תעודת הזהות PESEL המשמשת כאישור עבודה, מגורים, חינוך, קבלת שירותי רפואה וביטוח לאומי.