קורונה: פטורים שניתנו השבוע במשרדי הממשלה ויחידות הסמך לגבי משבר CoronaVirus

בהמשך לפרסומים קודמים באתר זה, גם בשבוע זה ניתנה שורה של פטורים במשרדי הממשלה ויחידות הסמך לגבי התפשטות נגיף קורונה בישראל. להלן מובאים רק מקצת מהפטורים הללו.

יצויין כי בתחילה, הרוב המכריע של ההתקשרויות בפטור סווג תחת התקנה “התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש“. השבוע נוספו שתי תקנות נוספות לאישור הפטורים: “התקשרות בנסיבות מיוחדות ונדירות” ו- “פגיעה מהותית בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלה ובכלכלתה”.

לתשומת לב הקוראים/ות: ריכוז כל הידיעות לגבי נגיף קורונה שהתפרסמו בשבועות האחרונים ב- Read IT Now אפשר למצוא כאן ו- כאן.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

■ בין הפטורים הרבים שפורסמו השבוע עולה כי המרכז הרפואי לגליל (נהריה) פירסם בימים האחרונים מספר התקשרויות בפטור ממכרז [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”]: לאור התפרצות נגיף הקורונה, על המרכז הרפואי להיערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות. המרכז הרפואי הכשיר מחלקה ייעודית לקורונה וכן חדרים נוספים ושתי מחלקות אשפוז נוספות ויש לציידן: בשירותי טכנולוגיה, לרכישת תוספת ציוד תקשורת )תוספת למרכזיה, טלפונים וציוד תקשורת נוסף), התקנת מערכת מתח נמוך שיכלול מערכת מצלמות פנים וחוץ, מערכת כריזה, מכשירי קשר, מגפונים ועוד; התקנת מצלמות אבטחה ומערכת הקלטה.

פטור נוסף הוא בהתקשרות בית-החולים עם קיי.סי.אם ניהול ידע בע”מ: מערכת דואר מאובטחת InfoBay  למשלוח  דואר מאובטח למטופלים.

■ המרכז הרפואי ע”ש אדית וולפסון (חולון) פירסם מספר התקשרויות בהקשר קורונה.

■ המרכז הרפואי זיו (צפת) פירסם השבוע מספר התקשרויות בהקשר קורונה.

■ המרכז הרפואי הלל יפה (חדרה) פירסם השבוע מספר התקשרויות בהקשר קורונה.

■ משרד הבריאות: חלה השבוע ירידה במספר ההודעות על ההתקשרויות בהשוואה לשבוע שקדם לו.

■ משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פירסם התקשרות [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”] בפטור עם חברת סלקום תקשורת קווית בע”מ לצורך “שדרוג דחוף של תוכנת LinkProof  לצורך רציפות תפעולית של עבודה מרחוק”. בהודעה נאמר כי “המשרד פנה ל-  3 ספקים לקבלת הצעות מחיר. לאור עומס בגלישה ליישומי המשרד במצב של ריבוי משתמשים חיצוניים העובדים מהבית (עובדים חיוניים) נדרש לבצע שדרוג של התוכנה באופן שבו היא תתמוך ברוחב פס של קווי התקשורת”.

■ משרד האוצר/רשות המיסים בישראל פירסמה בקשה לאישור רכישת ציוד חירום למניעת נגיף קורונה בהיקף של רבע מיליון ₪. לא פורסם פירוט הציוד.

■ משרד החינוך פירסם השבוע התקשרות בפטור ממכרז לרכישת אלכו-ג’ל “עבור שימושם של עובדי המשרד החיוניים הממשיכים לעבוד במטה ובמחוזות המשרד גם בתקופה זו של שעת חירום בעקבות משבר קורונה”; התקשרות הנדרשת בדחיפות למניעת נזק של ממש, אשר יש להתחיל בביצועה בתוך שני ימי עבודה או פחות, בהיקף ולתקופה המזעריים הנדרשים בנסיבות כאמור”.

■ משרד החינוך פירסם השבוע התקשרות המשך בפטור ממכרז עם חברת טלמסר לצורך משלוח SMS: “הצורך בהרחבת ההתקשרות נוצר בעקבות משבר הקורונה בו עבר המשרד למודל של עבודה מרחוק ולמידה מרחוק בעקבות זאת נדרש המשרד לשלוח מספר גדול יותר של מסרונים לצורך של הזדהות ובנוסף הודעות של גורמים שונים במשרד כגון מנכ”ל המשרד שמואל אבואב, משאבי אנוש ועוד”.

■ חברת החשמל לישראל (חח”י) הודיעה על התקשרות בפטור לשם רכישת אלכו-ג’ל: “רכישת מצרך חיוני לצבור” כדי שלא “לפגוע ביכולת החברה למלא תפקיד או מטלה שהוטלו עליה לפי דין”; ההתקשרות היא לאחר פנייה בהליך תחרותי לחמישה ספקים בתחום. “לצורך אספקת החשמל באופן סדיר, נדרשים עובדי חח”י לעבוד בשטח. לאור מגיפת קורונה, העובדים מצויים בסכנת הדבקה ולפיכך, נדרשת רכישה דחופה של אלכו-ג’ל כדי להימנע, ככל הניתן, מהדבקתם וכפועל יוצא מכך, לפגיעה באספקת החשמל השוטפת”.

■ רכבת ישראל הודיעה על התקשרות עם פישר תעשיות פרמצבטיות בע”מ לצורך רכישת אלגכו-ג’ל: “ההתקשרות, בהמשך לפניית ממונה מל”ח ולטובת היערכות להתפשטות נגיף קורונה, נעשתה לאחר פנייה של שישה ספקים בתחום”.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =