קורונה: משרד הבריאות פירסם קול קורא להגשת הצעות לפתרונות לטיפול באוויר בחללים סגורים

“משרד הבריאות ממשיך במאמציו בהחזרת המשק לשגרת חיים בצל הקורונה לצד הדאגה לבריאות הציבור, כחלק מהפעילות פונה המשרד לאיתור פתרונות המבצעים טיפול וטיהור של אוויר בחלל סגור בדגש על נגיף הקורונה. פתרונות אלו יסייעו להקטנת הסיכויים להדבקות בחלל סגור, ויאפשרו קבלת הרחבה לתו הסגול למקומות בהן נדרש תו סגול”. כך נאמר בקול קורא שפירסם משרד הבריאות. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 3 במארס 2021.

פיתרונות המבוססים על אחת או יותר מהמלצות המופיעות במסמך שפרסם משרד הבריאות ב- 30 באוגוסט 2020 (מצורף לקול הקורא) יקבלו עדיפות בשלב ראשון, במקביל ייבחנו פתרונות המבוססים על טכנולוגיות נוספות.

הפניה היא במקביל ל-2 מגזרים: תעשייה, פנייה לחברות – הצעת מוצרים; אקדמיה/בתי-החולים – קבלת התייחסות ו/או הצגת מחקרים בנושא.

הגורמים שישלימו את שליחת המידע ויעמדו בתנאים יזומנו ליום פתוח בתאריך 10.03.2021 במטרה לאפשר לכל הגורמים הרלבנטיים (ספקי מוצרים, אקדמיה, בתי החולים ועוד) להציג את הפתרונות ו/או להעלות התייחסויות רלבנטיות.

מוביל המהלך מטעם משרד הבריאות הוא פרופסור יהודה כרמלי [מנהל המרכז הארצי למניעת זיהומים ועמידות לאנטיביוטיקה], בליווי המשנה למנכ”ל של משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו (החתום על המסמך).