קוסובו וסרביה הגיעו להסכם חדש; החל מחמישי (15.12.2016) תפעל קוסובו תחת איזור חיוג לאומי חדש

באוגוסט 2013 דיווחתי כאן באתר כי “הרפובליקה של קוסובו (לשעבר בתחומי יוגוסלביה) עשוייה לקבל איזור חיוג בינלאומי משלה בינואר 2015 במידה ותוכל לשכנע מדינה החברה באיחוד האירופי להגיש בשמה את הבקשה לאיגוד התקשורת העולמי [International Telecommunication Union, ITU]. כיום שיחות לקוסובו מנותבות דרך מונקו או סלובניה. לפי דיווחים בעיתונות המקומית בקוסובו נעשו פניות לאוסטריה, איטליה ושבדיה כדי שהן יגישו את הבקשה בשמה.

“הרפובליקה של קוסובו הכריזה על עצמה כמדינה עצמאית ב- 2008 זאת לאחר שהייתה שטח אוטונומי של סרביה ונוהלה בידי ארגון האומות המאוחדות. היא אינה חברה באו”ם בשל ווטו רוסי למרות שכמה עשרות מדינות הכירו בעצמאותה אולם ישראל לא עשתה זאת”.

עתה פורסם כי קוסובו וסרביה הגיעו להסכם חדש והחל מ- 15.12.2016 תפעל קוסובו תחת איזור חיוג לאומי חדש – 383 [במקום שלושה אזורי החיוג הפעילים כיום: 381, 386 ו- 377].

שתי הממשלות ניהלו משא ומתן בנושא בתיווך של נציגי האיחוד האירופי. על-פי ההסכם שהתגבש, בלגרד (בירת סרביה) הודיעה לאיגוד התקשורת העולמי על הסכמתה לכך. פרישתינה (בירת קוסובו), מצידה, תכריז על אישור זמני ומוגבל לחברת הטלקום MTS [בבעלות ממשלת סרביה] לספק שירותי אלחוט באמצעות חברה-בת בקוסובו.