קול קורא של משרד הבריאות להגשת הצעות לשיפור הליכי דיגום ובדיקת אנטיגן או ביצוע דיגום לבדיקת PCR מפוקחים

08:26 18.03.2022

קטגוריות: בריאות/רפואה

תגים: , ,

משרד הבריאות פירסם קול קורא להגשת הצעות לשיפור הליכי דיגום ובדיקת אנטיגן או ביצוע דיגום לבדיקת PCR מפוקחים; “החיים המתמשכים לצד הקורונה מדגישים את הצורך במענה זמין, יעיל ונוח לביצוע דיגום ובדיקת אנטיגן או ביצוע דיגום לבדיקת PCR מפוקחים, במרחבי הפעילות היומיומיים של הפרט”.  תאריך ההגשה האחרון של מענה הוא 31 במארס 2022.

בהודעת המשרד נאמר כי “משל”ט משרד הבריאות קורא לציבור להגיש הצעות לשיפור וטיוב הליכי דיגום ובדיקת אנטיגן (כולל בדיקה הנדרשת לקריאת מכשיר) או ביצוע דיגום לבדיקת PCR מפוקחים, ובכלל זה הצעות המבוססות על שימוש בטכנולוגיות, ציוד או שיטות עבודה, שונים מהקיים ולרבות זה הצעות לעניין שיטות ואמצעים לביצוע דיגום ובדיקת אנטיגן או דיגום עצמי לבדיקת PCR. ההצעה יכולה להתייחס לחלק אחד מהשירות או לכולו.

“כחלק מהקריאה להגשת הצעות, אנו מבקשים לבחון את תרחישי השימוש באים: דיגום ובדיקת אנטיגן עצמית מפוקחת, ברמה של “אנטיגן מוסד”; דיגום עצמי לצורך ביצוע “בדיקת PCR מוסדי” (ללא פגיעה באיכות הדיגום, בזיהוי הנדגם ובשרשרת הלוגיסטית לאיסוף הדגימות) ללא צורך בשינוי בעבודת המעבדה; טכנולוגיות לדיגום, לרבות דיגום עצמי, ובדיקה, השקולים לרמת אמינות בדיקת PCR.

“מבוקשות הצעות שהינן בהלימה לאיפיון הפונקציונלי של השירות כפי שהוא נדרש כיום.
יובהר ששימוש או יישום של הצעה כלשהי מותנה באישור תיקוף על סמך נוהל מקצועי, ולאחר אישורו על ידי גורם מוסמך במשרד הבריאות בהתאם לאופי ההצעה, ואישור לשימוש בפועל. בנוסף, יתכן שהטמעה של הצעה כלשהי תחייב תיקון תקנות בריאות העם (דיגום וביצוע בדיקות קורונה), תשפ”א – 2021.

“עוד יובהר שאין בקול קורא זה משום התחייבות לבחינת הצעה כלשהי, לאימוצה, לשילובה בכל דרך בהליכי דיגום ובדיקת אנטיגן או ביצוע דיגום לבדיקת PCR מפוקחים הקיימים היום, או לאישורה לשימוש בכל דרך אחרת.

“בחינת ההצעות, אם בכלל, תעשה לפי שיקול דעת ותיעדוף משרד הבריאות. מפורטים להלן השיקולים של משרד הבריאות בהערכת ההצעות ומתן עדיפות:

+ עמידה באחד מתרחישי שימוש המצוינים לעיל

+ יכולת דיווח תוצאה למשרד הבריאות באופן ממוכן

+ רגישות הדיגום והבדיקה לא תיפגע ביחס לקיים כיום בטכנולוגיה הרלבנטית (PCR או אנטיגן)

+ פשוט לשימוש עבור אוכלוסיות בציבור, בשאיפה למענה עבור ילדים, קשישים ומוגבלים

+ יכולת זיהוי ודיווח אמינה של הנדגם ושל התוצאה (ככל והתוצאה מתקבלת במקום)

פתרון בטוח למשתמש – כולל מניעת זיהום במסגרת הדיגום

+ הוזלת סך העלויות אל מול החלופות הקיימות כיום

+ פיתרון המאפשר יישום מהיר (כחודש)

+ פיתרון לוגיסטי – בהפצה של ערכות הדיגום ובאיסופן למעבדות, ככל ונדרש

+ ספיקת המענה – יתרון במענה המאפשר ספיקה רחבה ככל הניתן לכלל הביקוש הארצי, כולל התמודדות בשעות “שיא” (כגון בוקר או ערב)

+ עמידה בדרישות אבטחת מידע, שמירת פרטיות וכל דרישות הרגולציה של מב”ר ושל התקנות”.