קול קורא להשתתפות בפיילוט טכנולוגיות נגישות ללקויי ראיה, עיוורים, כבדי שמיעה וחירשים בהליך טרום מכרזי

הגוף המפרסם: רכבת ישראל

נושא המכרז: קול קורא להשתתפות בפיילוט טכנולוגיות נגישות ללקויי ראיה, עיוורים, כבדי שמיעה וחירשים בהליך טרום מכרזי

מס’ המכרז: קול קורא 12043

תאריך פרסום: 3 במארס 2021

מועד אחרון: 11 באפריל 2021

הערות: “מתוך רצון לייעל ולשפר את איכות השירות הניתן ללקוחותיה לקויי הראיה, העיוורים, כבדי השמיעה והחירשים, רכבת ישראל פונה אל כלל החברות המספקות פתרונות טכנולוגיים למתן שירותים המסייעים בהכוונה, בהתמצאות במרחב ומתן מידע לאוכלוסיות הנ”ל, להשתתפות בפיילוט והכל בהתאם לדרישות.

“תחת קול קורא זה מתקיימים 2 הליכים נפרדים: הליך עבור קהל לקויי הראיה והעיוורים והליך עבור קהל כבדי השמיעה והחירשים.

“הליך קול קורא לקבלת מידע והשתתפות בפיילוט בעניין אוכלוסיית לקויי הראיה והעיוורים — הפיילוט יכלול הכוונה לנקודות עניין בתחנת הרכבת באמצעות חיישנים, אמצעי עזר טכנולוגיים נוספים ו/או רמקולים ו/או על גבי אפליקציה. נקודות עניין אליהן יש להכווין את הנוסע ימסרו למשתתף ע”י הרכבת.

“דרישות עבור טכנולוגיות ללקויי ראיה ועיוורים: הטכנולוגיה המוצעת מותקנת ופועלת במבנה ציבורי במשך 12 חודשים האחרונים לפחות; על החברה להציג ולפרט את הארכיטקטורה של הפיתרון המוצע;  הטכנולוגיה המוצעת ניתנת לשימוש ע”י אפליקציה לטלפון נייד; האפליקציה תהיה חינמית וניתנת להורדה מכל חנות APP/ PLAY עבור המשתמשים;  לחברה מוקד תמיכה/שירות לקוחות למשתמשים במידת הצורך (סיוע בתפעול/ תקלות); במידה והטכנולוגיה מצריכה נקודת חשמל, במהלך תקופת הפיילוט ניתן יהיה להתחבר לנקודות חשמל קיימות בלבד; עמידה בתנאי סף של אגף המחשוב ברכבת בדגש על מחלקת סייבר + תקשורת; יכולת לספק שירותי אחזקה בטווח זמן של עד 48 שעות מרגע התקלה; שירות ההכוונה תומך במגוון שפות לרבות בשפות עברית, אנגלית, ערבית ורוסית.

“כמו כן הרכבת תרכיב קבוצת מיקוד של צוות מומחים מטעמה אשר יבחנו את הטכנולוגיות המוצעות מטעם המשתתפים ויתעדו ממצאי בדיקתם.

“הליך קול קורא לקבלת מידע והשתתפות בפיילוט בעניין כבדי השמיעה והחירשים — הפיילוט יכלול תרגום הודעות קוליות המושמעות ברחבי התחנה ויהפוך אותם לטקסט באמצעות אפליקציה (Speech to Text).

“בתחנות הרכבת קיימות מערכות כריזה מקומיות, מרביתן תוצרת חברת  Optimus. מערכות הכריזה כורזות לנוסעים מידע לגבי תנועת הרכבות ומידע נוסף לגבי השירות הניתן בתחנות. מקור המידע המכרז הינו במערכת  המרכזית  של רכבת ישראל [Passenger Information System, PIS] ובכריזה חיה של מנהלי התחנות מערכת המרכזית זו מתממשקת למערכת הכריזה המקומית באמצעות ממשק ייעודי, כריזה חיה מתבצעת ישירות דרך מערכת הכריזה.

“תשלום בגין הפיילוט — רכבת ישראל מעוניינת לעודד חברות, העומדות בדרישות המפורטות לעיל, להשתתף בפיילוט. לשם כך הרכבת תיתן מענק חד פעמי בסך 5,000 ₪ לחברה אשר תשתתף בפיילוט. מובהר כי חברה שתשתתף בפיילוט לא תהיה זכאית לכל תשלום נוסף מעבר לסכום זה. מועד התשלום יוסדר מול החברה המשתתפת”.