קבוצה של חברי פרלמנט אירופאים קוראת לאיחוד האירופי לקיים חקירה מקיפה בדבר השימוש בתוכנת Pegasus של חברת NSO Group הישראלית

15:12 14.01.2022

קטגוריות: כללי

תגים: , , ,

קבוצה של חברי פרלמנט אירופאים [European Parliament, MEPs] קוראת לאיחוד האירופי להקים וועדת חקירה שתערוך חקירה מקיפה אודות השימוש ב-  Pegasus, תוכנת הרוגלה [Spyware] של חברת NSO Group הישראלית.

זאת לאחר שהתברר כי מספר מדינות אירופאיות השתמשו ככל הנראה בתוכנה ובמיוחד המידע שהתפרסם לאחרונה בדבר שימוש לכאורה בתוכנה בקרב דמויות במימשל בפולין ובהונגריה. הממשלות בשתי המדינות הללו זכו לאחרונה בביקורת בשל מדינויות שהן נוקטות בהן והינן בניגוד ליעדים המוצהרים של האיחוד האירופי.

יצויין כי מדובר באלה המשתייכים לגוש ה- Renew Europe המרכז באיחוד האירופי. בבלוק זה נכללים בין היתר חברים מהמפלגה הצרפתית La République En Marche , מפלגת ה- FDP הגרמנית, מפלגת Democraten 66 (או D66) בהולנד ומפלגת ה- Fianna Fáil באירלנד.

= = = = = = = =

בתוך כך, בתחילת ינואר פירסם העיתון הבריטי פייננשל טיימס מכתב למערכת של תושב לונדון בשם Alfred Pearce-Higgins  שכותרתו: תושבים באוגנדה נפגעו אף הם מהסאגה של NSO.

“הנפילה של NSO הישראלית יצרנית הרוגלה [וכאן הוא מאזכר ידיעה בנושא זה לגב אוגנדה שפורסמה ב- 22.12.2021] ייתכן ונגרמה בעקבות עיסקה באפריקה אולם היא אינה משפיעה הרבה על אזרחים תושבי אוגנדה.

“באמצעות  דפוס מוכר של צביעות באופן מדכא, משטר  הדיכוי של Yoweri Kaguta Tibuhaburwa Museveni, נשיא אוגנדה הנוכחי, מומן וצוייד בידי גורמים מערביים אשר בה בעת מטיפים אודות סגולות הדמוקרטיה.

“לא מפתיע שבנו של הנשיא קפץ על ההזדמנות לרגל אחר בני עמו. ועם זאת, רק כאשר התגלה שאותה טכנולוגיה שימשה לניטור ולמעקב אחר מספר דיפלומטים אמריקנים, חברת NSO החלה לשאת בתוצאות.

“פוליטיקאים מהאופוזיציה, פעילים ועורכי דין [וכאן הוא מונה בשמות כמה מהם] לעיתים קרובות מוטרדים, נעצרים ומוכים. רבים מתו כתוצאה מפעולות אלה של כוחות הביטחון, שידיהם משתמשות בטכנולוגיית הניטור של NSO.

“הקורבנות האמיתיים – תושבי אוגנדה – ראויים להרבה יותר תשומת-לב בכל הסיפור הזה”.

= = = = = = = =