פרקליטות המדינה מפרסמת קול קורא ה”מיועד למשק ולציבור הרחב, במטרה לקבל התייחסויות בנושא התמודדות עם מתקפות כופרה, לצורך גיבוש מדיניות ממשלתית הוליסטית להתמודדות עם התופעה”

10:31 06.06.2022

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים:

משרד המשפטים/פרקליטות המדינה/מחלקת הסייבר מפרסמת קול קורא ה”מיועד למשק ולציבור הרחב, במטרה לקבל התייחסויות בנושא התמודדות עם מתקפות כופרה [Ransomware], לצורך גיבוש מדיניות ממשלתית הוליסטית להתמודדות עם התופעה”. המועד האחרון להגשה הוא 30 ביוני 2022.

“בשנים האחרונות אנו עדים למספר הולך וגדל של מתקפות כופרה,  שגורמות לנזקים רבים ונרחבים, בראש ובראשונה לקורבנות המתקפות עצמם, אך גם לחברה כולה.

“הצורך להסדיר את הנושא עלה במסגרת דיוני הוועדה להתאמת המשפט לאתגרי החדשנות והאצת הטכנולוגיה במשרד המשפטים בראשות מנכ”ל משרד המשפטים, עו”ד ערן דוידי. זאת בעקבות סקירה שהתבצעה במסגרת עבודת צוות המשנה הייעודי לאבחון הבעיות ויצירת דרכי טיפול בנושא פשיעה והונאות במרחב הדיגיטלי.

“הבקשה להתייחסויות: הצוות מבקש לאפשר לבעלי עניין רלבנטיים לנושא להביע את דעתם, ולקבל התייחסויות הנוגעות למנעד התרחישים והנתיבים האפשריים של אסדרת התחום, ובהתאם גם להזדמנויות, האתגרים והכשלים שאלו עשויים לעורר.
“מהי אחריותה של המדינה לספק סיוע לגורם הנתקף במתקפת כופרה? לאילו סוגי נפגעים על המדינה לספק סיוע, ואילו סוגי סיוע על המדינה להעניק?

“האם ובאילו תנאים יש לאסור על תשלום דמי הכופר?

“מהן חובות הדיווח של ארגון או אדם פרטי בנוגע לעצם קיומה של מתקפת כופרה ובנוגע לתשלום דמי הכופר?

“האם קמה חובת פרסום לציבור במקרה של ארגון הנתון תחת מתקפת כופרה? האם ובאילו מצבים ניתן לאסור פרסום של דבר קיומה של מתקפת כופרה?

“האם ישנם מצבים שבהם תשלום דמי הכופר יוכל להיחשב כהוצאה מוכרת מבחינת דיני המס? “.