פרסום ראשון: משרד הבריאות מתקשר שוב עם חברת מיי הריטג’ לביצוע בדיקות קורונה [בהיקף 4 מש”ח לחודש אוגוסט]; רק בסוף יוני הסתיימה ההתקשרות הקודמת עם החברה והמשרד החליט אז שלא להאריכה

פרסום ראשון: משרד הבריאות מתקשר שוב עם חברת מיי הריטג’ [MyHeritage] לביצוע בדיקות קורונה [בהיקף של 4 מיליון ₪ לתקופה של 5.8.2021-31.8.2021]. זאת בהסתמך על תקנה 3(2) – “התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”.

כך החליטה ועדת הפטור המשרדית בראשות המנכ”ל פרופ’ נחמן אש ב- 5 באוגוסט 2021 לאחר שקיבלה את המלצת וועדת המכרזים המשרדית.

יצויין כי רק בסוף חודש יוני הסתיימה ההתקשרות הקודמת עם החברה והמשרד החליט אז שלא להאריכה ואף הודיע לחברה על החלטתו.

נימוקי הוועדה מפורטים בפירוט רב המשתרע על שלושה עמודים. השתלשלות האירועים כפי שהיא מפורטת שם כוללת את כל מה שרה לגבי מעבדות הבדיקה לקורונה והטיפול של מערכת הביטחון בנושא קטיעת שרשראות ההדבקה והמעבדות [לרבות המעבדה של מיי הריטג’ כמעבדה המרכזית, לפי בקשה של משרד הבריאות באותה העת] ולאחר מכן – בחודש מארס השנה – העברת כל הנושא לאחריות משרד הבריאות, תוך הסבת ההתקשרויות מהמשרד הראשון לשני.

בין היתר נאמר בנימוקים כי “ביום 21.3.2021 אישרה וועדת הפטור המרכזית את ההתקשרות עם חברת מיי הריטג’ בע”מ בסכום כולל של 34,956,000 ₪ כולל מע”מ, ואופציה נוספת בסכום זהה, עד ליום 9.9.2021.

“ביום 14.4.2021 אישרה וועדת המכרזים את מימוש האופציה המבוקשת ע”י סגן ראש מטה קורונה עבור שלוש מעבדות המכרז”.

“[…] בהמשך להחלטת מטה קורונה לא לממש אופציה נוספת למעבדת מיי הריטג’ בע”מ בשל התייצבות העבודה בשלוש המעבדות הנוספות, נשלחה ביום 14.4.2021 הודעה בכתב למעבדה בדבר ההחלטה לא לממש את האופציה לביצוע 300,000 בדיקות נוספות. עם סיום ההזמנה הנוכחית (30.6.2021 הסתיימה ההתקשרות”.

“בשבועות האחרונים חלה עלייה בתחלואה בשל כניסת וריאנט דלתא לישראל, המשפיע באופן מהותי של יכול וקצב ההדבקה.

“לאור העלייה בתחלואה הגדילו צוותי הדיגום מ- 30 צוותים למאה צוותים. כמו כן, כמות הדיגומים עולה באופן ישיר והגיעה למעל 100 אלף בדיקות ביום”.

“העלייה המשמעותית בביקוש לבדיקות, יחד עם מדיניות הממשלה ומשרד הבריאות המגדירים מחדש את כמות הבדיקות היומית, מביאים לעומס רב להארכת מזך הזמן לקבלת התשובה לבדיקה (SLA) אשר פוגעים ביכולת לקטוע את שרשראות ההדבקה בציבור”.

“[…] על מנת לסייע למעבדות, משל”ט מטה קורונה פועל לייעל את התהליך התפעולי במעבדות ובודק את האפשרות להקטנת כמות המטושים במבחנת האם, אך מדובר בתהליך אשר עתיד לקחת זמן […]  קיים חשש שלא יהיה מענה לצפי הנדרש ש 90,000 בדיקות ליום במדינת ישראל”.

“לאור האמור, מבקש אופיר אביב סגן ראש מטה קורונה לתגבר את פעילות המעבדות ע”י הוספת מעבדה נוספת. מאחר ומעבדת מיי הריטג’ זמינה לעבודה מיידית עם המשאבים הדרושים להשלמת קיבולת שלוש המעבדות לכמות הבדיקות היומית”.

עוד נאמר בנימוקי וועדת הפטור כי “וועדת המכרזים מציינת כי בימים אלו עובד המשרד על מכרז חדש לבדיקות קורונה במעבדות. עוד מציינת הוועדה כי במקביל לפנייה זו נעשית פנייה לוועדת הפטור המרכזית [במשרד האוצר/החשכ”ל], בהיקף של 184,641,210 ₪ עד לסיום הליכי המכרז”.

החלטת וועדת הפטור המשרדית: “בשל העלייה הגבוהה בתחלואה והקושי של שלוש המעבדות לעמוד באמנת השירות (SLA) שנקבעה להן בהסכם ובכדי למנוע פגיעה בקטיעת שרשראות ההדבקה, ועל מנת מנוע נזק של ממש, מאשר וועדת הפטור המשרדית את ההתקשרות עם מעבדת מיי הריטג’ בע”מ.

“לצורך ההתקשרות האמורה ובפרק זמן בטווח המיידי נדרשת התממשקות עם מערכות המחשוב של המשרד כמו גם התנסות בעבודה עם חברות דיגום ועמידה בלוח הזמנים הנדרש אשר באים לידי ביטוי בשירות שיינתן ע”י מעבדת מיי הריטג’.”

הערות: ידיעה קודמת על התקשרות המשרד עם החברה פורסמה כאן באתר בחודש מאי 2021; בחודש מארס 2020 פירסמתי כאן באתר ידיעה על הגשת תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת מיי הריטג’.