פרטנר, פלאפון ומכרז הסלולר של עיריית רחובות לעובדיה

בתוך חודש ימים הגישה חברת פרטנר תקשורת שתי עתירות מינהליות נפרדות נגד עיריית רחובות הנוגעות לזכייתה של חברת פלאפון תקשורת במכרז של העירייה לאספקת שירותי סלולר לעובדיה.

מדוברות עיריית רחובות לא הגיעה כל תגובה למרות הפנייה ותזכורת שנשלחו אליהם. מחברת פרטנר תקשורת קיבלתי התייחסות חלקית לדברים.

במערכת “נט המשפט” של הנהלת בתי-המשפט (הב”ה) יש מידע חלקי לגבי העתירות הללו.

להלן המידע לגבי נושא זה:

■ ב- 28.11.2017 הגישה חברת פרטנר תקשורת עתירה מינהלית [עת”מ 63698-11-17] נגד עיריית רחובות ונגד חברת פלאפון תקשורת בנושא ‘מכרזים’ [לא פורט לגבי איזה מכרז בדיוק מתייחסת העתירה].

■ ב- 28.11.2017 פירסם גיל סימה מהאתר BET106 ידיעה שכותרתה “פרטנר הגישה עתירה לבית המשפט לבטל את תוצאת המכרז לאספקת מכשירים לעובדי העירייה”. בכותרת המשנה נאמר “החברה הזוכה במכרז היא פלאפון. העירייה עדיין לא הגישה כתב הגנה”.

בידיעה עצמה נאמר כי “בעתירה שהגישה החברה לבית המשפט המחוזי, נטען כי למרות ההוראות המחייבות את עיריית רחובות לבחור בהצעה הזולה ביותר, במכרז המדובר, זכתה חברת פלאפון, אשר הגישה הצעה יקרה יותר מזו של פרטנר. עוד טוענת החברה כי לאחר הגשת ההצעות פתיחת המעטפות, החליטה העירייה לבחון את מחיר ההצעה הכולל רק על פי מחיר חלק מן הפריטים, כאשר ‘בדרך פלא’ נבחרו אותם פריטים אשר היו זולים יותר בהצעתה של פלאפון, כשפריטים אחרים, בהם פלאפון הייתה גבוהה יותר, לא נאמר לגביהם דבר. לטענת פרטנר, התברר לה כי רק לאחר מועד הגשת ההצעות, החליטה העירייה לשנות את הקריטריונים לבחירת ההצעה הזוכה, מה שסותר את עיקרון השוויון, החל בחובת ביצוע המכרזים.  טרם הוגשה תשובת העירייה, וכן חברת פלאפון, אשר זכתה כאמור במכרז לעתירה“.

■ עפ”י מערכת “נט המשפט” של הנהלת בתי-המשפט, ב- 17.12.2017 נמחקה העתירה המינהלית אך לא פורסמה ההחלטה בנושא.

■ עפ”י מערכת “נט המשפט”, ב- 26 בדצמבר 2017 הוגשה עתירה מינהלית נוספת [עת”מ 54703-12-17] בידי חברת פרטנר תקשורת נגד עיריית רחובות ונגד פלאפון תקשורת. באתר News1 של יואב יצחק פורסם כי “פרטנר מבקשת לקבוע שהיא ולא פלאפון זכתה במכרז של עיריית רחובות לאספקת שירותי סלולרי לעובדיה”.