פקידי מימשל אמריקנים בכירים: שיתוק פעילות זרועות המימשל הפדרלי – הזמנה פתוחה להאקרים לנצל נקודות תורפה בתחום האבטחה

פקידי מימשל אמריקנים בכירים מזהירים שהשיתוק החלקי בפעילות זרועות המימשל הפדרלי וכתוצאה מכך היציאה לחופשה ללא תשלום מאונס של מומחי אבטחה סייברית ובמודיעין מהווים הזמנה פתוחה להאקרים לפעול ביתר שאת ולנצל נקודות תורפה בתחום האבטחה.

Steven VanRoekel המנמ”ר הפדרלי האמריקני [במסגרת ה- White House Office of Management and Budget] הביע בראיון טלפוני לעיתון וול סטריט ג’ורנל חשש שהמספר המצומצם של מומחי אבטחה ואנשי המקצוע שנשארו למלא תפקידם בסוכנויות המימשל למרות ההשבתה (כיוון שהם קריטיים לביטחון הלאומי) מספק להאקרים הזדמנויות רבות יותר “לשוטט” ברשתות של הסוכנויות השונות ולהגדיל בכך את הסכנות לפריצה ולניצול-לרעה של הרשתות של הסוכנויות הללו.

הוא הגדיר את מספר אנשי המקצוע שנשארו על משמרתם כצוותים מינימליים [“skeleton crew”].

במידה ותהיה התקפה סייברית ניתן יהיה להזעיק מומחי אבטחת מידע אולם אובדן יכולת התגובה בזמן-אמת מהווה דאגה רצינית. “יש לי פחות עיניים שם”, אמר.

הוא ציין כי אינו יכול להעריך לנקוב במספר המדוייק של מומחי אבטחת מידע או מקצועני IT יצאו לחופשה כפוייה בעקבות ההשבתה משום שההחלטה בנושא נתונה לכל משרד ומשרד ממשלתי.

מאז יום שלישי 1 באוקטובר 2013 מושבתת פעילות רבה של המימשל הפדרלי בארה”ב. ההשבתה (shutdown) של הפעילות נובעת מאי אישור התקציב ע”י הקונגרס ב- 1 באוקטובר 2013. זאת בשל ההתנגדות הרפובליקנית לחוק הרפורמה בתחום הבריאות [Affordable Care Act, מה שזכה לכינוי ObamaCare] של הנשיא ברק אובמה.