פלאפון תקשורת בכנסת: רק 150,000 לקוחות מתוך כ- 2.5 מיליון המנויים שלנו מימשו את הפיצוי שהענקנו בשל השריפה במתקן החברה

ח”כ ישראל אייכלר יו”ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור  קרא היום (3.5.2016) לחברת פלאפון תקשורת לשקול מתן פיצוי כספי בהנחה גם בשיחות בארץ ללקוחות פלאפון שנפגעו מהשריפה במתקן החברה. הדברים נאמרו במסגרת דיון שהתקיים בוועדה המיוחדת לפניות הציבור.

מימון שמילה סמנכ”ל אגף בכיר פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת אמר בדיון כי חברת פלאפון פעלה כנדרש ו”לא זיהינו רשלנות והפרות מהותיות ברישיון של החברה”. עוד אמר כי מדובר בתקלות נדירות וחברות הטלקום מפיקות את הלקחים אבל קשה מאוד למנוע תקלות בלתי צפויות. בדיון השתתף גם איתן שטיינר ראש אגף חירום וביטחון.

נמרוד בן טוב סמנכ”ל הנדסה אמר כי השריפה פרצה מניצות חשמלי בכבלי המתח שמזינים את המתקן בקריית אריה בפתח תקוה. קרוב למחצית מהמנויים נפגעו לסירוגין באיזורים שונים; בתוך פחות מ- 4 שעות, השירות עבר למתקן השני, ברמלה.

נציגי חברת פלאפון תקשורת, עו”ד עידו רוזנברג (משנה למנכ”ל ואחראי על הרגולציה) ונמרוד בן טוב (סמנכ”ל ההנדסה בחברה), הסבירו כי בעקבות האירוע ולאחר החזרת המצב לתקנו, ניתנה ללקוחות החברה אפשרות לממש הטבה אחת מתוך שלוש חלופות – 500 דקות שיחה לחו”ל, חבילת גלישה או חבילת מוזיקה וטלוויזיה – וכי רק 150,000 לקוחות מתוך כ-2.5 מיליון לקוחות החברה, בחרו לממש אותה. לטענתם, מדובר בהטבה משמעותית יותר מאשר פיצוי כספי וכי שווי חבילת ההטבה לכ”א ממנויי החברה עמד על בין עשרות למאות ₪ (במיוחד בהיבט של מחירי שיחות לחו”ל).

עו”ד אביטל פריזמנט מהמועצה הישראלית לצרכנות אמרה כי “פשרת קופונים היא לא פיצוי ממשי והעובדה שרק 6% פנו לקבל את הפיצוי מדברת בעד עצמה. במקרה של תקלה החברה צריכה להוציא כסף מהכיס ולמסור לצרכנים שמשלמים לה מדי חודש” היא הציעה שחברת פלאפון תיתן כהטבה רבע חודש חינם עבור הצרכנים שנפגעו.

בדיון השתתף גם שלומי גוליאן סמנכ”ל בחברת רמי לוי תקשורת שאמר  כי לקוחות חברתו שנפגעו מהתקלה בתשתית של פלאפון [רמי לוי תקשורת “רוכבת” על התשתית של פלאפון] קיבלו זיכוי כספי של 20 ₪. “ככל שזה נוגע אלינו, בגלל הציבור החרדי, כל לקוח שביקש להמיר את הזיכוי הזה בכסף נתנו זיכוי של 20 ₪ בחודש – שווה ערך לחודש שיחות חינם”. לדבריו 20% מלקוחות החברה מימשו את הטבה זו.

לסיכום הדיון קרא יו”ר הוועדה הרב ישראל אייכלר לפלאפון לאפשר ללקוחותיה להאריך את תקופת מתן הפיצוי  ולאפשר ללקוחות להזדכות בסכום של כסף גם בשיחות בארץ ולא רק בשיחות לחו”ל.

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים באתר זה בתאריך  03.05.2016 בשעה 12:41

■ עדכון: 03.05.2016  17:30