פיו ריסרץ’ סנטר: התייצבות בנתח של משקי-בית בארה”ב בעלי פס-רחב; יותר ויותר משקי-בית משתשמים אך ורק בסמרטפונים שלהם להתחברות אינטרנט

Home Broadband 2015, דו”ח של Pew Research Center   שפורסם ב- 21 בדצמבר 2015 אומר כי חלה התייצבות בנתח של משקי-בית בארצות הברית בעלי פס-רחב: 67% כיום לעומת 70% בשנת 2013.

יותר ויותר מסתמכים על הטלפונים החכמים (סמרטפונים) שלהם להתחברות לאינטרנט ואין להם חיבור ביתי לפס-הרחב [מה שזכה לכינוי Smartphone-dependent]: 13% כיום לעומת 8% בשנת 2013. יצויין כי ל- 68% מהאמריקנים יש כיום טלפונים חכמים.

נושא העלות (Cost) הוא הסיבה העיקרית לכך שלאנשים אין חיבור בפס-רחב. נושא העלות צויין ע”י ע”י 43% מהמשיבים כשנתון זה מתחלק ל- 33% שמציינים עלויות דמי מנוי חודשיים ו- 10% הטוענים שמחשב – יקר מידי. 12% אומרים כי הסמרטפון ‘עושה את העבודה’.

עוד מצביע הדו”ח על כך ש- 15% מהאמריקנים מצהירים על עצמם כ- cord cutters: כלומר, אלו שהתנתקו משירותי טלוויזיה בכבלים או בלוויין. רבים מאותם אנשים אומרים כי האפשרות לראות תוכן טלוויזיוני באמצעות האינטרנט ומקורות אחרים הם שגרמו להם לנטוש את שירותי הטלוויזיה באמצעות דמי מנוי.